Keizersnede

Hallo dames,

Vandaag ben ik weer naar de gyn. geweest en heb ik te horen gekregen dat ik een keizersnede zal krijgen i.v.m. medische complicaties. Nu had ik zelf gedacht dat ik onder algehele narcose zou gaan, maar helaas wordt het alleen plaatselijk verdoofd.

Ik ben de laaste 2 jaren 3x onder narcose geweest en heb hier helemaal geen last van ondervonden, maar ik weet niet hoe dit uit pakt met een plaatselijk verdoving. Eerlijk gezegd zie ik hier nog al tegen op dat ik alles kan horen.

Heeft misschien iemand ervaring met een keizersnede?

Margret

Hoi Margret,

Ik las net je berichtje. Zelf heb ik twee keer een keizersnee gehad en waarschijnlijk wordt de volgende bevalling ook weer een keizersnede (ben 14 oktober uitgerekend). Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met een keizersnede. Natuurlijk zijn er altijd dingen die niet zo leuk zijn zoals inbrengen van een katheter, het infuus en de ruggenprik. Maar ik moet je zeggen dat al deze dingen mij heel erg zijn meegevallen. Tuurlijk voel je het even, maar voor je het weet is het alweer voorbij. Persoonlijk vond ik het heel fijn om de hele bevalling bewust mee te maken. De mensen van de anesthesie blijven bij je en praten gewoon tegen je dus je hebt genoeg afleiding en voor je het weet hoor je het kindje al huilen. Gaat echt heel snel. Het dichtmaken van je buik duurt nog het langst!! Het verblijf in het ziekenhuis vond ik ook heerlijk. Je hebt echt 5 dagen de tijd om te herstellen en om tot rust te komen. Ik zie nu ook helemaal niet tegen de bevalling op omdat ik natuurlijk precies weet wat er gaat gebeuren.
Waar ben je eigenlijk het meest bang voor?? Wanneer ben jij uitgerekend?

Groetjes,
Jacoline

ik heb bij de eerste een keizersnede gehad   met een ruggeprik, heb het goed ervaren
alleen ja, het duurde even voordat ik me dochterje mocht zien   maar, dat hebben ze goed gemaakt met 2uur alleen met haar te zijn..
ze was namelijk ook 4w tevroeg dus mocht nog niet bij me liggen..

ik doe het bij deze zoweer hoor...

liefs mama van 1
en 24w en 4 zwanger

Hey,

Ik heb ook twee keer een keizersnee gehad. Bijde met de ruggeprik. Ik moet zeggen ik zweer erbij. Vooral ook omdat je dan toch een beetje samen met je man bevalt. Wanneer je onder algehele narcose gaat dan is het zo dat je man er niet bij mag zijn en bij een ruggeprik wel. Ja je moet even wachten tot je je kindje mag zien, maar dat is ook wel weer een pre voor de man, want die mag meteen mee en blijft lekker bij de kleine tot jij ook mag komen.

Claudia

Hoi Margret,

Helaas heb ik niet zo ´n goede ervaring met een keizersnede als de dames hierboven.
Mijn  bevalling hadden ze ingeleid en na 7 uur hebben ze besloten om toch een keizersnede te doen, had al ruggeprik gehad voor tijdens de bevalling.
Eenmaal op de OK moesten ze me bijverdoven omdat ik nog teveel voelde en het snijden heb ik niet gevoeld maar toen ze de baby eruit probeerde te halen had ik heel veel pijn, ik heb echt zo hard liggen schreeuwen op de OK!!!!!!
Uiteindelijk hebben ze me narcose gegeven want ik lag helemaal te spartelen.
Ik ben nu zwanger van de tweede, 26 weken en krijg waarschijnlijk weer een keizersnede en zie hier dus super tegen op!!!Maar denk dat ik gewoon veel pijn had omdat ik al ruggeprik had gehad en lag met heftige rug en persweeen op de OK en dat zal straks natuurlijk niet zo zijn dus dat zal wel veel schelen denk ik.
Ik hoop dat ik je niet al te bang heb gemaakt want zie hierboven in de meeste gevallen verloopt een keizersnede gewoon goed en zonder pijn.

Liefs Martine

Terug
Bovenaan