Keizersnee en geboortehotel

Hoi!

Binnenkort krijg ik een keizersnee en verblijf ik 4 dagen in de geboortehotel.
Hoeveel setjes zouden jullie nemen?
Ik heb 1 set voor overdag en 1 pj set, dus totaal 8?

1 set per dag is meer dan voldoende. En pyjama is echt onnodig de eerste maanden, omkleden is echt gepruts bij een baby en de kleertjes zijn zo zacht dat ze daar prima in slapen. De eerste 2 a 3 maanden heb ik nooit pyjama's gebruikt. Zelfs kleertjes geregeld 2 dagen aan gelaten als ze niet vies waren. Maar als jij steeds je kindje wilt omkleden kan dat natuurlijk, maar waarschijnlijk kom je er al gauw achter dat het in de praktijk helemaal niet handig is en ook niet belangrijk.

Ik heb ook een keizersnede gehad 2 jaar terug, was na 2 dagen weer thuis. En tussendoor rijden genoeg mensen heen en weer naar het ziekenhuis dus als je wat mist kan iemand dat gewoon meenemen.

Als je voor 4 dagen 6 setjes doet zit je denk ik al heel erg safe. En een stuk of 10 spuugdoekjes ?  Soms houden ze een setje idd 2 dagen aan, een andere keer wissel je 2x per dag. Denk dat we de kleertjes de eerste weken het beste schoon hielden dus maak er gebruik van haha..
oh en pyjama is echt zonde zo jong. Omkleden vinden ze helemaal niet fijn en is stress dus zo min mogelijk doen. Daarbij zijn de kleertjes zo comfortabel en zacht die kunnen 's nachts ook prima aan. Wat ook logisch is want ze slapen gewoon 24/7 elke 1,5 uur dus als ze overdag in de kleertjes kunnen is dat 's nachts ook geen probleem ☺️

Terug
Bovenaan