Keizersnee en zwangerschap trekt om een beetje

Hoi! Op dit moment ben ik 10 weken zwanger. Het gaat goed. Ik denk dat ik soms mijn keizersnee litteken voel trekken. Hebben jullie dit ook? Monitoren jullie dit, door bv. de roodheid van het litteken te monitoren en wordt dit bv in week 30 intens of valt het mee. Die van mij is nu 18 maanden oud, net zo als ons zoontje :)
 
Hoi Roos. Ik ben nu 33 weken zwanger en heb nog totaal geen last gehad van mijn litteken. Dus misschien verschilt dit erg per persoon? Ik heb zelf ondanks mijn dikke buik ook niet het gevoel dat er rek op staat, het zit er echt onder.
 
Ik heb er tijdens mijn tweede zwangerschap in de tweede helft eventjes last van gehad dat er wat rek op leek te staan. Heeft toen vooral vaak heel erg gejeukt. Verder was het af en toe wat gevoelig maar niet dat ik er echt last van had. Zal inderdaad wat verschillen van persoon tot persoon. Als je je zorgen maakt, vooral contact opnemen met je verloskundige
 
Misschien werkt olie tegen striae ook voor het soepel maken van het litteken?
(Wel vooraf ruiken, dat je niet misselijk wordt van de geur.)
 
Ik heb na mijn (spoed) keizersnede nog 4 voldragen zwangerschappen gehad, maar totaal niks van het litteken gemerkt….

Denk dat het heel persoonlijk is…
 
Terug
Bovenaan