Keizersnee, hoelang geen last meer?

Hallo KZ-strijders.

Ik heb een vraag! Vandaag 10 weken geleden ‘bevallen’ van mijn prinsje via keizersnee.
Ik vraag me af hoelang het geneesproces duurde bij jullie?

Ik had heel weinig bloed verloren, maar 100 ml en ook was de wond dezelfde dag droog. Alleen ondervind ik nog steeds last en heb ik een zwelling boven de keizersnede die komt het gaat. Heeft iemand dit gehad? Wat kan dit zijn?
Had al een scan gemaakt en het is geen littekenbreuk gelukkig. Alleen zorgt het wel voor ongemak, het schuurt tegen mijn onderbroeken aan etc.

Hoe was het bij jullie,

Hoi! De haakjes bij het woord bevallen mag je wat mij betreft weghalen. Ook een keizersnede is een bevalling! ;). Ik ben zelf 2x bevallen middels een kz en heb dit bij beide keren ook (gehad). De laatste is 6 maanden geleden en er zit nog steeds een verdikking boven het litteken. Dat komt omdat de huid van het litteken stugger is en dus niet mee beweegt met de rest. Misschien omdat het bij jou komt en gaat dat er nog wat vocht in komt? Volgens mij rekenen ze wel een paar maanden voor herstel van dat gebied, maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon contact opnemen met de gynaecoloog

Olla!

Naja, ik denk dat ik de bevalling, die was best traumatisch en eindigde in een spoed KZ, nog moet accepteren en verwerken. Dus het voelt voor mij nog niet als bevallen, meer als eruit gerukt ofzo? Maar das iets persoonlijk!

Wellicht vocht? Wat je zegt! Ik ga het aankijken! Is het bij jou al weg?

Ah ja ik snap het. Dat kan zeker traumatiserend zijn! Hopelijk krijg je daar wel begeleiding in ?. Bij mij is het nog niet weg, maar het is al wel een flink stuk minder geworden. Maar betwijfel of het ooit echt helemaal vlak gaat worden, denk het niet. Mijn eerste kz is inmiddels 3 jaar geleden en dit is ook altijd een bobbeltje gebleven. Maar dat je er echt last van hebt dat zou zeker moeten verdwijnen, maar scheelt per persoon hoe lang dat duurt. Moet je nog een keer op controle bij je gynaecoloog?

Olla, jaaa ik doe emdr therapie! Thanks voor het begrip ?.

Ik heb een telefonisch consult gehad, ze hadden ook al röntgenfotos gemaakt maar geen littekenbreuk gelukkig!

Dus moet over 4 weken weer gaan mocht de zwelling erger worden! Wat een helse weg!

Natuurlijk, het is allemaal echt niet niks! Hoop van harte dat de therapie gaat helpen voor je. Ik had er zelf erg goede resultaten mee, weliswaar voor iets anders, maar het kan dus zeker beter worden ☺️. Verder geen tips voor je wat betreft het litteken. Het zal zeker wat tijd nodig hebben, hoe vervelend het ook is. Hopelijk gaat het goed met je kindje en kan je een beetje genieten

Terug
Bovenaan