Keizersnee / kraampakket

Welke ervaringsdeskundige kan mij tips geven over het kraampakket?
Mijn zorgverzekering vergoed hem niet en over 2 weken ben ik aan de beurt.

Moet ik een heel kraampakket aanschaffen of kan ik losse spullen kopen?

En wat moet ik dan aanschaffen?

Ik heb bijna niets gebruikt uit het kraampakket na mijn keizersnede. De kraamverzorgster gebruikte wel de alcohol voor reinigen van de thermo meter, en ik heb twee nachten voor de zekerheid zon matje onder mn hoeslaken gehad maar dat was ook niet nodig.
je vloeit wel wat de week(en) erna maar dit kan prima met normaal maandverband. In tegenstelling tot vaginale bevalling, waarna je echt matrassen als maandverband nodig hebt. 
Ik zou dus alleen zorgen voor maandverband en een flesje alcohol als ik jouw was! En weet je als je echt iets mist, is het toch ook zo gehaald. 

Ik heb idd ook niet veel gebruikt van het kraampakket. De kraamhulp gebruikte bij mij ook wat watten en die verband rolletjes om de navelstreng steeds opnieuw te verbinden.
Ik heb trouwens die matrassen wel gebruikt toen ik voor het eerst weer ongesteld was, daar was geen gewoon maandverband tegen an te slepen.
Wat ik zelf wel handig vond waren die 1 bij 1 matjes, die legde ik op het aankleedkussen. Mijn dochter hield er nog er nog al van om te gaan plassen als de luier uit was. ?
Succes met de laatste loodjes!

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en inderdaad buiten de alcohol het maandverband/matrasjes en de watten heb ik niets gebruikt. Zat vooral veel in voor een thuisbevalling.

We zijn vlak achter elkaar aan de beurt dan! Hier word het de 2e keizersnede (3e bevalling/kindje). Ik heb die vreselijke netjes onderbroeken ook ingepakt voor na de keizersnede. Zitten erg los en dat is erg fijn op de plek waar de keizersnede gezet is. De rest is al gezegd hier boven. 
Veel succes en plezier de komende tijd!

Terug
Bovenaan