Hoi,
Ben 30 juli bevallen dmv een keizersnee en heb ook nog steeds een opgezet buikje.
Ik moet zeggen dat het wekelijks iets minder wordt. Niet dat ik het echt zie, maar merk het aan mijn (zwangerschaps-) broek die steeds losser gaat zitten.
Je bent ook maar pas 4 weken geleden bevallen en dat is maar net!! Je buik moet hoe dan ook 6 weken genezen van binnen en voor die tijd is hij dus ook wat meer opgezet van de operatie. Pas ná die weken mag je pas langzaam iets gaan doen. Je moet zoals ze zeggen ook 9 maanden ontzwangeren dus dat geld voor alles.. hormonen, figuur, dus ook je buik! Frustrerende gedachte hè, maar alles wat eerder is is meegenomen!
Ik ben op 3 kilo na weer op mijn oude gewicht en die 3 kilo zijn volgens mij echt mijn buik. Ik probeer dagelijks met de kleine 1,5 uur te wandelen. Ik doe dit dan ook in een stevige pas. Ben hélemaal verrot als ik thuis kom, maar heb wel wekelijks één kilo eraf! Doordat je een wandelwagen vooruit duwt gebruik je ook nog eens veel spieren dus,... wandelen zou ik zeggen!!! Wel opbouwen natuurlijk en pas na die 6 weken langere stukken gaan doen.
en heel belangrijk; LUISTER NAAR JE LICHAAM.. genoeg is genoeg!!
Ik was ook een beetje frustie in het begin over mijn buik, de VK zei zelfs bij de controle:"goh, lijkt net alsof je nog 20 weken zwanger bent"
Ik had dan ook een enorme buik tijdens mijn zwangerschap.
Ik ben nu 8 weken verder en het is écht minder!!! ziet er niet fraai uit, maar tis minder!!
Succes en heb geduld! Komt goed!!
Esmé