keizersnee of niet?

Even een vraagje.
Ik was zwanger van mijn zoontje die is nu 5 en een half jaar.
na 24 uur lang weeen gehad te hebben, en dat mijn zoontje in het vruchtwater had gepoept, en dat er na 4 uur nog geen verdere ontsluiting kwam dan 8 cm. moeten ze mijn zoontje met een keizersnee halen. en gelukkig gaat alles goed.
Na die tijd ben ik nog een keer zwanger geweest, maar deze moest ik afbreken dit kindje was niet goed. had eigenlijk zelf los moeten laten maar dat gebeurde niet. Ik moest nu zelf bevallen ik was toen 15 weken zwanger.
Nu ben ik weer zwanger en vraag mezelf af of ik zelf mag zeggen dat ik graag een keizersnee wil. Ik wil namelijk niet weer zo lang pijn hebben en dan uiteindelijk toch op het ok terecht komen. heeft er iemand ervaring mee of kan iemand mij advies geven hierover??

groetjes bloeinde roos

voor zover ik weet kun je in nederland niet kiezen voor een
keizersnede. Het is nog steeds een medische ingreep met risico's die
niet zonder reden wordt uitgevoerd.

Ook een keizersnede kan nare gevolgen hebben en complicaties. Jij hebt
nare ervaringen gehad maar dat wil niet zeggen dat het weer ellende
wordt!!

Blijf positief en denk dat de meeste bevallingen gewoon goed gaan.

Hoi, ik spreek niet uit ervaring, maar heb wel van heel dichtbij meegemaakt dat iemand een tweede keizersnee kreeg waarbij het oude litteken inscheurde..Met als gevolg dat ze nu niet meer zwanger mag worden. Dit ivm gevaar van oude littekens.
Een keizersnee wordt echt zwaar onderschat!!
Als de natuur aangeeft dat een normale bevalling mogelijk is zou ik daar maar op vertrouwen..Succes. Gr R

Hoi...ehh..ik ben je naam even vergeten...

Ik weet van een verhaal van iemand die net als jij twee heel moeilijke
bevallingen heeft gehad, die ook uitdraaiden op een keizersnede. Bij
haar derde kindje heeft ze geeist dat ze een keizersnede zou krijgen en
dat is gelukt.

Als je meer info/contact met haar wilt, zou je je kunnen aansluiten bij
de yahoogroup 'keizersnedemoeders. Die kun je vinden op www.yahoo.com
en bij 'groups' zoek je dan naar keizersnedemoeders.

Die vrouw waar ik over vertelde is daar ook lid van (en ik dus ook,
alleen was bij mij de aanleiding voor de ks weer anders). Ik hoop dat
je hier wat aan hebt!

Groet, sisi.

Hoi roos,

allereerst is het standaard dat je na 2 keizersnedes moet bevallen dmv keizersnede (nav verhaal sisi, hoef je dus niet te eisen, dat is geen andere keuze)

Onderschat een keizersnede niet en zeker niet een 2e. IK ben bij allebei de kinderen bevallen via een keizersnede en allebei terwijl de hartslag van de baby wegviel. IK had geen keuze en wilde heel graag natuurlijk bevallen. Bij moij mocht het niet zo zijn en ik heb nu dan ook erge pech gehad. Doordat ik 2 keizersnedes heb gegahd heb ik zoveel lidtekeneweefsle opgebouwt dat na de 2e ks mijn baarmoeder en alles is gaan verkleven aan mijn buikwand >>> heel veel pijn, en nu inmiddels 3 operaties verder en ook weer een opening van mijn keizersnede hoop ik van mijn pijn af te zijn en door te gaan met mijn eigen leven. Dit is een andere kant van die 2 mooie bevallingen, want zo zien een hoop mensen toch een keizersnede. Mijn dochter is nu 8 maanden en ben al 6 keer onder narcose geweest voor een operatie. Nou fijne kraamtijd heb ik gehad hoor!!..

Tuurlijk gaat het meestal goed, maar waarom zou je er gelijk voor kiezen, herstel is korter en zeker na 5 jaar en een vroegtijdige bevalling zou ik niet vrezen voor nog een natuurlijke bevalling. Als het uiteindelijk niet lukt kan je er altijd nog voor kiezen!!

groeten carreen
mv sebastiaan 14/12/03 en caithlyn 14/09/05

Terug
Bovenaan