Keizersnee of "normale" bevalling??

Het is nog niet helemaal zeker of ik op de normale manier of misschien toch via een keizersnee moet gaan bevallen. Ik laat de keuze aan de deskundigen over maar als het voor mij veel risico opleverd om normaal te proberen te bevallen voel ik toch meer voor een geplande keizersnee. (denk ik)

Het mooiste is natuurlijk een "gewone" bevalling in de categorie appeltje/eitje waarbij je na een uurtje al weer op de been bent. Maar wie heeft dat nou?? Bij een keizersnee heb je een flinke buikoperatie maar een vriendin vertelde dat ze het echt een heerlijkheid vond. Aan beide zitten voor- en nadelen en risico's. Wie van jullie heeft allebei een keer meegemaakt en kan daar wat over zeggen? Ook andere opmerkingen zijn welkom natuurlijk!

Ik kan je niet echt helpen.
Ik heb alleen een appeltje/eitje bevallig gehad als ik andere verhalen lees.
Ik heb 5 uurtjes erover gedaan (van eerste wee tot de laatste) en had geen knip of scheur!
dus het kan wel... ik hoop natuurlijk dat deze bevalling ook zo verloopt!

Hoi,

Ik heb een dochtertje van 2 in aug 3 jaar. Ben nu 17 weken zwanger en ook mijn bevalling is na 36 uur geeindigd in een keizersnede. Daad zelf was niet heel erg. ( natuurlijk is het spannend ) maar deze keer wil ik wel afspraken maken. Want het herstel vond ik ``hel`` niemand verteld dat je buikspieren ook doorgesneden en dan je niet meteen kunt lopen. Duurt namelijk 3 dagen voor dat je kleine stapjes kunt maken.
Als dit kindje ook groot wordt, dan wil ik een geplande keizersnede. Natuurlijk hoop ik op een bevalling van 5 uurtjes even onder de douche en klaar. Maar denk niet dat het in zal zitten. Wil ook wel weten hoe het voelt. Wie weet?

Heel veel succes!

Terug
Bovenaan