Hoi Mariska en andere dames!
Ook ik ben (2x!) bevallen met behulp van de vacuum.
De eerste x namen de weeen af na 2 uur persen, en de baby schoot steeds terug in mijn bekken. Dus naar het ZH en uiteindelijk is Milan geboren met de vacuum. Het was even spannend of hij door mijn bekken zou passen.
Een jaar later, in 2003, kwam jòia ook met behulp van de vacuum ter wereld. Ik was pas een half uur aan het persen, thuis, maar voelde dat het niet opschoot. In het ZH kreeg ik weer een infuus en toen ze het benauwd kreeg, hebben ze met een paar man staan duwen op mijn buik, terwijl er met de vacuum werd getrokken. Dat was een heftige bevalling, al was ik na beide bevallingen snel op de been.
Jòia heeft even zuurstof gehad in de couveuse, maar mocht gelukkig meteen mee naar huis, net als milan destijds.
Nu, mijn derde bevalling, heb ik het eindelijk zonder vacuum kunnen doen. ik geloofde er zelf niet meer in, maar Chiara is na een half uurtje persen al geboren. Ze was ook maar 3105 gram, terwijl Milan (3400) en Jòia (3760) groter waren. Ik had wel een medische indicatie vanwege de voorgeschiedenis en was dit x wel erg bang voor de bevalling. Ik was van Chiara nog sneller hersteld, ook omdat ik dit keer niet zo lang heb hoeven persen en de baby dit x niet door mijn bekken is getrokken. Ook had ik dit x eens geen hechtingen, dat scheelt al de helft!
feline is nog erg klein, dus ik kan me voorstellen dat je man nog even niet aan een tweede wil denken. Het is ook een hele vernadering, van nul naar 1 kind. Daarbij de gebroken nachten, late voedingen, etc.
Tussen Milan en Jòia zit maar 20 maanden, ik vond het leuk maar erg druk met 2 hele kleintjes. Wij moesten dan ook niet meer aan een derde denken! Ik dacht zelfs dat we nog een baby niet aan zouden kunnen qua relatie.
Maar toen Milan 4 werd en naar school gaat, en Jòia in september 4 werd, hadden we toch weer heel veel zin in een derde. En nu is het heerlijk genieten van Chiara!
Er is dus nog hoop!
Groetjes, Bianca