keizersnee vs natuurlijke bevalling

Aan mij nu dus de keuze: keizersnee of natuurlijke bevalling.

Ik kom net bij de gyn. vandaan en alles was gelukkig goed. (vorige zwangerschap heb ik Hellp syndroom = zw. vergift.) gehad. en dat werd een spoedkeizersnee met 37 weken. Ik ben tot nu toe de hele tijd uitgegaan dat het wel weer een keizersnee zou worden. Tot 2 weken geleden lag de beeb ook nog in stuit maar nu ligt ie dus goed.
Ik ben wel heel erg moe en ik ben het spuugzat maar goed ik heb nog even te gaan, ben nu 32 weken.

Ik mag dus nu gaan nadenken over wat ik wil, in principe mag ik het zelf beslissen.
Beide brengt enige risico's met zich mee.
Inleiden kan niet meer, bij heftige weeen kan de wond van vorige keer scheuren, maar herstel is sneller en kan dus sneller naar huis, maar er is bij natuurlijke bev. meer risico voor de baby. Maar een keizersnee heeft weer risico's voor mij, langer herstel, niet tillen, ruggeprik en 3 dagen ziekenhuis. Het is natuurlijk best een zware operatie maar ja, een bevalling is ook geen pretje. Ik dacht nog even heel slim, dat ze met keizersnee wel een paar weken eerder zouden zijn omdat de weeen niet mogen beginnen (dus eerder de baby er uit) maar nee dat plannen ze dan in met 39 weken.

Pffffffff. Wat zouden jullie doen????

Hoi Petra,

wat een lastige situatie! Best een zware belasting voor een aanstaande moeder vol met hormonen om deze beslissing zelf te moeten maken!
Je vorige keizersnede was dat met een horizontale of een verticale snede (dus langs je haargrens of van de navel naar beneden)? Toevallig zat ik vanmorgen te lezen over keizersnedes, en bij de verticale variant is de kans dat je litteken scheurt vele malen groter!
kijk anders even hier, dan kan je alles lezen over de keizersnede!

http://babyinfo.nl/perioden/ zwangerschap/week33.asp  (even de spatie voor zwangerschap weghalen, mag anders niet geplaatst!)

Sterkte met je beslissing!

Liefs
Sas

hallo Petra,

Ik zit ook in dat schuitje. Ik heb bij de eerste pre-eclampsie gehad. Behoorlijke heftige vorm. Ik ben wel ingeleid en toen dat helemaal niet goed ging, hebben ze een spoedkeizersnee gedaan. en echt spoed, want hij was er met een kwartier uit. (en dan bedoel ik vanaf de verloskamer, totdat hij eruit was.)

Nu mag ik zelf ook "kiezen". Voor zover het allemaal goed gaat natuurlijk.Ik word zoiezo niet meer ingeleid.  Ik wil zelf heeeeel graag natuurlijk bevallen. Ik vond het herstel van de keizersnee echt meevallen. Ik was met 3 dagen thuis en liep met 5 dagen al buiten achter de kinderwagen. ( was zoooo trots) En ik tilde gewoon en deed na een week al weer het hele huishouden.
Maar ik heb het feit, dat ik mijn kindje het eerste uur, niet zelf heb kunnen vasthouden, echt vreselijk gevonden. Hij heeft het eerste uur van zijn leven, bij mijn man gelegen. ( ik gun mijn man dat wel hoor) Ik heb het daar echt zwaar mee gehad. Ik had daar zo naar uitgekeken.
Dus daar ga ik nu echt voor.
Ik hoop dat de kleine, zich rond 38/39 weken vanzelf meld. Want de gyn, wil mij ook niet te veel overtijd laten lopen.
Dus mijn keuze is, natuurlijk bevallen!

Succes met je keuze

Groetjes

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk! poeh!

ik DENK dat ik het toch op de natuurlijke manier zou proberen, als je toch in het ziekenhuis bent (onder begeleiding) kunnen ze altijd nog ingrijpen als het mis dreigt te gaan.

sterkte!

groet hilal

Tja echt een dilemma??!!!!

Ik zou ook voor natuurlijk gaan maar ja moet je eigen keuze zijn.
Het herstel proces is sneller en dat zou ik fijn vinden.

doe wat jouw het beste lijkt.

groetjes 4 kidz

Ik sluit me aan bij Hilal, Als je toch in het Zkh moet bevallen kunnen ze alsnog ingrijpen. Ik ken het niet KS Vera is natuurlijk geboren (wel met een beetje hulp)

Groetjes Daniela

hoihoi

Ook hier hetzelfde dillemma.
Lorenzo is met een keizersnede geboren omdat hij klem lag achter
het schaambot en daardoor totaal niet kon indalen.
Nu is het zo dat ik in principe een gewone bevalling ga krijgen wel
met de afspraak dat er eerder in gegrepen wordt als dit kindje ook niet wil
indalen de vorige keer heb ik ruim een dag geploeterd voor ze er achter kwamen
dat het niet langs de normale weg kon.

Er is me wel verteld dat inleiden met tabletjes of gel niet gaat vanwege het litteken
maar is er eenmaal ontsluiting dan mag er wel een infuus bij gestuurd worden.

groetjes
Bianca mv Lorenzo en 34w en 4d.

Hoi Petra,

ik heb er over na proberen te denken, maar ik vind het lastig.
Het is jou lichaam en jij bent de enige die daar naar kan luisteren.
Zoals de andere dames ook aangeven; als je toch in het zh bent.... een ks kan altijd nog toch?
En wie weet komt het wel voor  de 39e week...............

Heel veel sterkte met het nemen van je besluit!

Groetjes Gaby

Terug
Bovenaan