keizersnee

Hoi allemaal,
Het is mij opgevallen dat er zo weinig wordt geschreven over zwanger zijn na een keizersnee.
Ik ben nu 12 weken zwanger, en mijn vorige bevalling (keizersnee) was in juni 2003. Nu moet ik zeggen dat deze zwangerschap mij behoorlijk zwaar valt, nu al. De keizersnee wond doet me behoorlijk veel pijn de hele tijd, net alsof er met messen doorheen gesneden wordt.
Ik heb de vk gebeld hierover, maar die zegt dat het normaal is en bovendien dat het nog een relatief verse wond is, kortom probeer er maar aan te wennen, het zal alleen nog maar erger worden.
Nu is mijn vraag, heeft iemand van jullie een soortgelijke ervaring, en eventueel nog tips?
groetjes Christel 12w3d
 
Hallo,
Ik heb eind maart 2004 een zoon gekregen via een (spoed-)keizersnee. Ik ben nu 8 weken zwanger. Ik ken het gevoel van die steken bij de "wond". Ik heb er voornamelijk last van met tillen. Hierover mijn vk gebeld. Het kan geen kwaad, maar voorlopig niet tillen. Je weet nooit wat het doet. Er wordt idd weinig gesproken over een keizersnee en de gevolgen. Vaak de "betere" verhalen. Ik heb tijdens en na de keizersnee weinig "last" gehad. Nu komt het dus weer boven en dit valt tegen. Maar ja, ik weet waar ik het voor doe.... Maar nogmaals tegenvallen doet het wel.
Groetjes

ps je zit ws op het juni 2005 forum?
kom ander daar wel eens kijken.
 
hoi cristel

ik ben nu 24 weken zwanger van mn 2e en de 1e was ook keizersnede das nu inmiddels bijna 5 jaar geleden..
wat ik doe met het litteken is goed insmeren met nertsolie dan blijft het lekker soepel, maar of dat tegen de pijn helpt durf ik ook niet te zeggen.
je bent weer sneller zwanger dan ik..hihi.
over een tijdje hoor ik of de 2e ook een keizersnede wordt of toch een gewone bevalling.

hoop dat je niet teveel last meer van je litteken krijgt.

liefs chantalle
 
Hallo,
Ook ik ben bevallen dmv een keizersnede bij mijn zoontje. (augustus 2003) Nu ben ik 24 weken zwanger en deze zwangerschap valt me zwaar. Ik heb enorm veel pijn aan het litteken. (inwendig). Na de keizersnede heb ik een zware wondinfectie gehad en de naad is toen opnieuw geopend. Ik dacht dat het daardoor kwam, maar blijkbaar hebben jullie ook last van stekende pijn aan het litteken. Ik weet niet of het betert, maar ik heb het gevoel dat het de laatste weken beter is...
Veel succes
 
Hoi Christel.

Ook ik ben nu zwanger en mijn eerste kindje is met een keizersnee geboren, ruim 2,5 jaar geleden. Alleen heb ik tot nu toe totaal zulke klachten niet, wie weet dat het nog komt.
Ik ben nu 13 wk zwanger, dus volgens mij ben jij ook in juni uitgerekend. Misschien dat we elkaar nog eens op het juni-forum kunnen spreken hierover?

Ben zelf afgelopen week voor een echo geweest, en toen is me verteld dat ze in eerste instantie wel weer op de natuurlijke weg gaan proberen te bevallen, maar er is 50% kans op een tweede keizersnee.
Is er tegen jou al doorover gesproken.

Groetjes Mosy
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties, in ieder geval is het goed te lezen dat ik niet de enige ben. Bij mijn vorige bevalling is er besproken dat ik waarschijnlijk weer een keizersnee zou krijgen. Dit omdat mijn zoontje 10 pond was en mijn bekken krap. En de 2e is bijna altijd groter dan de eerste. Mijn zoontje had trouwens ook een behoorlijke hoofdomvang, hij was ook helemaal niet ingedaald met 42 weken.

Over het juni forum, ik denk niet dat ik voorlopig meeschrijf, dit omdat mijn moeder heel erg ziek is en waarschijnlijk niet meer zolang heeft, dus wat dat betreft....

Ik heb vanmiddag een echo, dit omdat ik zo bang ben dat het mis is (hormonen en de situatie hier) dat de vk het beter vond ipv de normale controle die ik donderdag zou hebben toch een echo te doen. Ik hoop in ieder geval dat ik mijn moeder nog wat positiefs mee kan geven.

groetjes Christel 12w5d
 
Terug
Bovenaan