keizersnee

hallo allemaal,

ik ben een derde jaars student verpleegkunde en we zijn op dit moment bezig met de module  over barende en pasgeborne. Ik moet een onderzoek houden en nou had ik de volgende vraag.
  "Zijn er onder jullie vrouwen aanwezig die een normale bevalling verwacht hadden maar die toen plotseling, wegens omstandigheden, een keizersnee hebben gekregen? "
Ik zou graag jullie verhaal hierover horen in verband met mijn onderzoek. Eventuele vragen die ik had zijn: Hoe hebben jullie dit ervaren?
                                                               Hoe ervaarde jullie partner dit?
                                                               Kregen jullie een voorlichting?
                                                               Hebben jullie rekening gehouden met deze opties?
                                                               Hebben jullie nog inspraak gehad in deze keuze?
Ik hoop snel reacties te krijgen.

met vriendelijke groeten chantal willemsen
 
Hoi Chantal,

Een groot deel over mijn keizersnee is toevallig vorige week ter sprake gekomen op het juni-forum. Lara kaarte daar het onderwerp keizersnee aan en ook Renate heeft nog een oproepje daarover geplaats "voor Mosy........".
Daarin kan je als je geinteresseerd bent al veel lezen, wie weet nog iets bruikbaars voor je.

Daarnaast zal ik nog even 1 voor 1 je vragen beantwoorden:

Partner: was net zo goed overrompelt, niet echt leuk om je vrouw ondernarcose te zien  terwijl ze haar buik opensnijden. Maar we zijn beiden wel nuchter genoeg                       om in te zien dat het goed was zo, hebben er geen drama van gemaakt voor                         onszelf, waren blij dat dit uiteindelijk de oplossing was.
(bedoel dit niet respectloos naar anderen toe, maar ik heb wel eens vrouwen  
 gesproken die er een jaar later nog niet overheen waren omdat ze zo     overvallen waren daar de ks. Dat gevoel ik heb absoluut niet. Wel maakt het de