keizersnee

Wie heeft er in het verleden of krijgt nu een geplande keizersnee, mijn vraag is eigenlijk wordt dit in de 39-ste week gepland of kan het ook met 38 weken. En in hoeverre heb je hier zelf inspraak in. Ik hoor het graag.

Hoi,
Mijn keizersnee werd gepland in de 39e week. Dit werd heel bewust gedaan, werd mij verteld, omdat het advies van de kinderartsen daar naar is. Men heeft via onderzoek de conclusie getrokken dat het beter is om de kinderen zolang mogelijk in de baarmoeder te laten. En ja als-tie eerder wil, dan komt-ie eerder! En dan zal alles wat minder gepland verlopen maar niemand heeft er ooit eentje 'uitgepoept' in 1 kwartier na de eerste wee dus dat komt ook wel weer goed!
Mijn 1e was gepland, de 2e wou zelf, dus ongeplande keizersnee, en de 3e was ook weer gepland, dus ik spreek op alle gebied uit ervaring! Succes

Ons tweede kind wordt dinsdag a.s. gehaald dmv geplande keizersnede. Onze zoon Daan is ook gehaald dmv keizersnede. Daan is in de 38e week geboren en gezien mijn zwangerschap vonden ze het gewenst om de tweede in de 39e week te halen. Mij maakt het niets uit want ik voel me verder goed en het is natuurlijk altijd beter om het nog even te laten zitten!

Terug
Bovenaan