Keizersnee

Hallo!

Ik ben pas 5 weken zwanger van mijn tweede kindje, maar ik zit me nu al zorgen te maken over de bevalling.

Bij de eerste heb ik na 36 uur ploeteren toch een keizersnee gekregen.
Hier had ik totaal niet op gerekend en alles ging zo snel dat ik er nauwelijks over na kon denken.

De ruggeprik werd in een wee gegeven dus daar voelde ik niks van, maar bij een tweede bevalling wordt het sowiezo weer een keizersnee zeiden ze. Mijn bekken zijn te smal.

Dat betekent dus dat je eigenlijk op afspraak gaat "bevallen" en dan ook zo'n plaatselijke verdoving gewoon bij bewustzijn krijgt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie er erg tegen op.
En ze hebben toen tegen mij gezegd dat ze het kindje al met 38 weken gaan halen.

Het duurt allemaal nog een hele tijd, maar ik hoop eigenlijk op wat ervaringen van jullie die me wat geruststellen.

Groetjes Jessica

Hoi,

waar zie je precies tegen op?
Mijn eerste is ook na 1,5 weeen geboren met een spoedkeizersnee... de tweede met de vacuum (had achteraf ook beter met een keizersnee gehaald kunnen worden) en de derde met een geplande keizersnee.
Het was m'n fijnste bevalling. Geen zorgen over een eventuele zware bevalling of over complicaties voor de baby. Risico's blijven natuurlijk wel omdat het wel een operatie is. Wat ik wel kan zeggen is dat de tweede keizersnee lang niet zo pijnlijk is, omdat je weet wat je te wachten staat. Dat zeiden volgens de verpleegkundigen de meeste vrouwen die al eerder een keizersnee hadden gehad.

Ik zou me maar geen zorgen maken, het komt zoals het komt en zal vast goed gaan, groeten, JOke.

Hoi hoi,

Ik ben de eerste keer met een spoedkeizersnede bevallen. Was 42+ en werd ingeleid maar na 28 uur weeen nog maar 2 cm ontsluiting. Zeer nare periode erna gehad door de keizersnede. Dus ook ik was angstig bij de 2e keer.
Met 38 week had ik een afspraak met de gyn en ik vertelde hem mijn angst voor nog eeen keer zo'n bevalling. Waarop hij zei, kom morgen maar dan halen we het.

Nou ik kan je zeggen, het was een zálige bevalling. Gewoon om half 9 aanwezig, kindje halen, wat naweeen en 3 dagen later alweer thuis.
Mooi gepland en nergens last van.

Dus ik zou zeggen, bespreek het met je gyn. dan kun je je er eerder op instellen want ik heb er 38 week over gedaan om er over tekletsen met de gyn en een dag later was hij er al.

Succes met je zwangerschap!!

Groetjes Es

Hoi,

Mijn verhaal is precies hetzelfde als dat van Esther. Ik was ook 42+, ingeleid  en kreeg geen ontsluiting. Uiteindelijk besloten ze een keizersnee te doen. Ik heb ook echt een rotperiode gehad erna.

Nu bij een tweede kun je je er op voorbereiden dat lijkt mij ook wel fijn.
Ik zie wel op tegen de verdoving. Maarja als dat het enige is, haha.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben al wat geruster.

Jessica

Hallo,

Ik heb 2x een geplande keizersnede gehad. De 1e keer is mij erg tegengevallen, ik wist natuurlijk ook niet wat me te wachten stond. De 2e keer heb ik mij voorbereid. Je krijgt altijd eerst een gesprek met de anestesist, bij de 1e keer heb ik erg veel pijn gehad van de ruggeprik, dat kon ik nu voorleggen aan de anestesist. Alles waar ik tegenop zag heb ik besproken.

En ik heb geen enkele pijn gehad van de ruggeprik, was ook vrij snel hersteld na de keizersnede. Het voordeel is dat je je kan voorbereiden, schrijf je vragen maar op en stel ze ook. Ik denk dat een geplande keizersnede beter te doorstaan is dan een ongeplande. Natuurlijk is het geen pretje, maar door duidelijk je vragen te stellen, kun je zelf misschien iets geruster zijn.

Ik wens je veel succes.

Hey Jessica,

Ik ben in Februari van dit jaar bevallen middels een keizersnede.
Ik was gewoon bij bewust zijn tijdens de ruggeprik maar heb er
eigenlijk niet veel van gevoeld, zou het zo weer doen. Ook was
ik eigenlijk al weer redelijk snel op de been en liep ik na een kleine
week met gemak 3 trappen op! Ik zou me niet te veel zorgen maken,
probeer het zoveel mogelijk over je heen te laten komen.
Ga lekker van je zwangerschap genieten! Liefs Mama.

Hoi,

Ik ben in april van dit jaar bevallen met een keizersnede van mijn eerste kindje.
De keizersnede was gepland en mijn kindje is ook met 38 weken gehaald.
Ik zag erg op tegen de ruggenprik maar die is me voor 100% meegevallen, de hele operatie trouwens ook.
Ik heb na de keizersnede nog 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en toen ik thuis kwam had ik nog een week kraamzorg.
Na die week kon ik mezelf alweer aardig redden, alleen trap lopen is een tijdje lastig gebleven.
Als ik bij een eventuele volgende bevalling mocht kiezen zou ik het zo weer doen!!!

Succes!!!

Groetjes,
Marjolein

Terug
Bovenaan