Keizersnee

Hallo allemaal, ik ben nu bijna 12 weken zwanger (jippie) en heb dus al een echo gehad enzo, nu ga ik volgende week weer naar de verloskundige en de vorige keer hebben we het er al over gehad dat ik misschien een keizersnee zou moeten ondergaan ivm bindweefsel. Wie heeft er nog meer een keizersnee gehad en hoe was dat? Ik vind het namelijk best wel eng eigenlijk...groetjes, Elle.

hoi ik ben nu dertien weken zwanger van mijn tweede,ik heb bij mijn zoontje ook een keizersnee gehad.hij was twee maand te vroeg en moest er gewoon uit.ik zag er ook erg tegen op vooral tegen de ruggeprik,maar die is me zo ontzettend meegevallen het enige wat ik even vervelend vond was na die tijd in de uitslaap kamer dat je je benen dan niet voelt.je voelt je  eigenlijk net verlamt.de pijn van de keizersnee zelf vond ik ook erg mee vallen tuurlijk het brand wel na de eertse dag en alles doet zeer,maar dat gaat snel over vond ik.En wat ik ook erg fijn vond was de begeleiding van het ziekenhuis zo super.goed maar mocht je nog vragen hebben ik wil best kijken of ik ze voor je kan beantwoorden hopelijk ben je zo een beetje gerustgesteld ik wens je veel sucses verder met je zwangerschap liefs patries

Hai Patries, bedankt voor je reaktie...ik ben denk ik het meest 'bang' voor het herstel. Ik heb ook al een zoontje  die dan drie is  en nog paarden, honden, katten en de hele bubs. Ik weet natuurlijk dat veiligheid voorop staat maar als ik dus een paar weken echt niets kan...na de bevalling van mijn zoontje was ik ook wel een paar weken brak natuurlijk maar ach, met twee weken kon ik alweer aardig een klein boodschapje doen met kind en met een keizersnee vraag ik me dus af hoelang dat gaat duren...even de paarden voeren deed ik met een dag of vier alweer, rustig aan dat wel maar het ging. Hoe lang heeft het herstel bij jou geduurd?  Ik denk wel dat het bij iedereen (net als bij een gewone bevalling) anders is en de één langer dan de ander last heeft dus ik denk toch dat ik het gewoon maar op me af moet laten komen en er (met lieve vrienden en buren om me heen) het beste van maken. En o ja, de papa is er ook nog natuurlijk haha...liefs, Elle

hi ellen,Als ik het zo nog ongeveer weet heb ik vijf dagen in het ziekenhuis gelegen,maar dit mocht ook zolang omdat mijn zoontje er ook nog lag.mijn zus heeft ook een keizersnee gehad,maar die mocht al naar drie dagen na huis,tja herstel van de pijn is bij mij wel snel gegaan .tim is woensdag geboren en vrijdag liep ik al weer stukjes wel af en toe met steun van een rolstoel maar het ging.toen ik maandags naar huis ging liep ik weer gewoon,goed, tillen en bukken is in het begin nog niet zo prettig,maar dat heeft ook even zijn tijd nodig.kijk ik heb ook natuurlijk een afleiding gehad,tim heeft zes week in het ziekenhuis gelegen en dan wil je daar naar toe en dan vergeet je de  pijn wel.ik heb ook het geluk gehad dat ik acht week lang thuiszorg heb gehad die voor mij 1 keer per week het huishouden deed.ik snap je wel hoor als je zoveel dieren hebt en al een kind dat je eigenlijk geen tijd hebt om te rusten.ik ben ook geen stil zitter,ik denk als ik met de tweeede weer een keizersnee zou hebben ik weer probeer om zo snel mogelijk weer dingen te doen dat zit nou eenmaal in mij.dus kijk gewoon naar jezelf dat komt dat wel goed liefs patries

Hoi Patries, ik ben blij om ook eens een positief verhaal te hebben gehoord over een keizersnee. Ik wacht gewoon af en als het idd een keizersnee wordt dan laat ik het maar over me heen komen en ik zie wel. Na mijn bevalling liep ik ook niet meteen te springen  en het zal ongetwijfeld weer goedkomen ooit ;-))   bedankt...liefs, Elle

hoi,
Ik heb vier jaar geleden ook een keizersnee gehad met mijn dochtertje.. Weet je als je baby eruit wordt gehaald is het helemaal gaaf!! geen blauw gezichtje ofzo.. Tja je ligt 5 dagen max. in het ziekenhuis,, maarja dan rust je wel echt uit!! Ik ben nu zwanger van de tweede en voor mij mag een keizersnee wel weer hoor! Ach en dat litteken is zo verdwenen. 1 nadeel is de ruggenprik. tja daar moet je even doorheen.

Maak je niet al te druk hoor!! er zijn ook zat mensen met positieve ervaringen..
Groetjes Therablondi

Terug
Bovenaan