keizersnee???

Vandaag weer bij de verloskundige/huisarts geweest. Alles was weer goed, ben nu 27+1.
Bij de 20 weken echo hebben ze gezien dat de placenta deels voor de bmm lag. Nu met 27 weken is dit nog steeds het geval terwijl ik toch aardig gegroeid ben. Heb nu over 3 weken een afspraak in het ziekenhuis bij de gynecoloog. Hij kon beter beoordelen of het kindje er wel of niet langs kan.
Aan de ene kant zie ik wel wat voordelen van een keizersnee, aan de andere kant ben ik er toch wel wat benauwd voor. Maar goed we wachten nog maar even af.Hebben meer mensen last van een placenta die voor of deels voor de bmm ligt??

Had ik ook bij mijn vorige zwangerschap! Ik heb inderdaad een keizersnede gehad.
Het is geen pretje zeker de napijn niet, maar ik zag de voordelen er wel van.
Het was gewoon veiliger en dat gaat bij mij voorop!
Veel succes!

Tuurlijk is veiligheid het belangrijkst. Ik heb een spoedsectio gehad en heb een snee van heup naar heup. Maar als ik mag kiezen kies ik echt voor een vaginale bevalling, vooral het herstel is 10e zo snel, maar dat is mijn ervaring.

Ik krijg voor de derde keer een keizersnede. Vond de napijn eerlijk gezegd heel erg meevallen bij de andere 2.
Als het echt een keizersnede wordt gewoon over je heen laten komen en denken dat het echt allerbeste is voor je kleintje!!

Liefs

poeh lijkt me best lastig. heb nog nooit een keizersnee gehad. laatste keer was bij de gyneacoloog omdat ik aardig groot kind kreeg de laatste keer (10 pond) toen zei ze dat als het weer zo groot en zo breed was er altijd nog kans was op een keizersnee.. brr moet daar nog niet aan denken. vreselijk.. lijkt me zo weet niet.. je ligt daar zitten aan je buik te sjorren je moet maar afwachten. je kan niks.. of straks prikken ze verkeerd.. weet niet hoor zie daar echt alleen maar scenarios van.. trouwens van die hele bevalling al.. brrrrrrrrrr

Hai Rochat,

Ik heb het zelfde.. Placenta Preavia en het is bij mij volledig (nu 27+1 ) Ik loop nu ook bij de gyn. vanwege bloedverlies, ik moet nu rustig aan doen en werk al sinds 23 weken niet meer, en de kans is bij mij groot dat ik een keizersnede krijg alleen kan dat pas ECHT vastgesteld worden bij 30/32 weken, omdat tussen deze tijd de baby en buik nog een groeispurt maakt. Bij veel gevallen is de kans groot dat deze verschuifd, maar in mijn geval omdat de placenta er helemaal over heen ligt word de kans steeds kleiner. en ja dan moet ik dmv een keizersnede bevallen, nou ben ik van mijn eerste ook met ks bevallen maar dat was spoed, na meer dan 24 uur met weeen rond te lopen en meer dan 2 uur meegeperst te hebben. Ik denk hier nu na de 20 weken echo veel aan dat het een grote kans is dat het een KS word, maar ik zie het voordeel ervan in : rond 32 weken weet je wanneer je kindje komt, en je hebt nog de tijd om je mentaal voor te bereiden je partner kan zich laten informeren wat hem te wachten staat, en nog een voordeel is dat je hoogstwaarschijnlijk geen weeen hebt en niet hoeft te wachten op de ontsluiting. Ik heb de keizersnede zo ervaren : ik was blij dat mijn kindje er gezond en wel uit was gekomen, ik werd in ziekenhuis heel lief behandeld door de verpleegsters en mijn vriend. En de napijn die is er wel, maar word zo vaak weggenomen als dat kleine wondertje weer in mn armen lag. Na 14 dagen deed de wond al minder pijn en kon ik al korte wandelingen maken. Qua pijn is het mij meegevallen, alleen omdat het bij mij zo moeizaam is gelopen was ik erg emotioneel, maar dat was de verwerking.

Ik begrijp jouw vragen heel erg goed.. ik zou het leuk vinden als je me een beetje op de hoogte houd van je zwangerschap aangezien we hetzelfde hebben. En als je vragen hebt over keizersnede of de Placenta praevia twijfel niet om te vragen, want over die placenta is best een zeldzaam verhaal, ik ken niemand uit mijn omgeving die dat heeft (gehad) .

Rustig aan, en maak je niet al te druk en geniet lekker van de bewegingen van je kleine wondertje in je buik!

Liefs,

Kenzi

Terug
Bovenaan