Ken iemand lupus anticoagulans??

Hallo,

Ik heb in Juli voor de 2e keer een miskraam gehad. Ik heb eind augustus onderzoeken laten doen en daar kreeg ik deze week de uitslagen van.
Uitleg heb ik niet gehad en volgens de gyn lijkt het de normaalste zaak van de wereld dat het 2 x mis gaat.
Nu is 1 uitslag dubieus....die van lupus anticoagulans. Nu ben ik (via het internet) er achter dat het met bloedstollingen te maken heeft die zich tegen je eigen lichaam keren. Ik moet nu pas 1 december opnieuw testen en ik mag gewoon weer zwanger worden als ik dat wil.
Heeft iemand hier al eens van gehoord of er misschien ervaring mee??
Groetjes Kaly

als je een verhoogde kans hebt op bloedstollingen, dan kan dat de miskramen veroorzaken. Dit is redelijk envoudig te voorkomen door al in het begin van de zwangerschap met bleodverdurnners te beginnen. Er zijn meerdere stollingsafwijkingen en of die van jou ook die behandeling krijgt weet ik niet. Ga nog een keer terug naar je gynaecoloog en vraag hem wat de behandelmethode is.

Ik moet zelf altijd na de bevalling 6 weken antistollingsmiddelen spuiten (althans zelf ik laat het lekker mijn man doen, ben zelf een schijterd), omdat ik juist na de bevalling een verhoogde kans heb op trombose.

Miep

Hmmm. ben blij te horen dat er wat aan te doen is...maar dat spuiten is ook niks voor mij.
Bedankt voor je reactie. Hoe ben jij er achter gekomen dat je je nu moet spuiten om trombose tegen te gaan??

Ik baal gewoon van het ziekenhuis dat ze doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En geen uitleg geven. Ik vind het nog steeds gek dat ik gewoon zwanger mag worden en dat ik me 1 Dec pas opnieuw hoef laten te testen.
Ik zit echt niet op een 3e miskraam te wachten, en dan achteraf horen dat je iets aan had kunnen doen....

Jij in ieder geval succes met je zwangerschap ( en het spuiten)
Groetjes Kaly

Kaly,

ik heb op 19-jarige leeftijd trombose gehad en na maanden bloedverdunners geslikt te hebben, krege ik ik toen ik stopte weer trombose. Ik heb toen een jaar bleodverdunners geslikt. Een operatie en een bevalling brengen een extra risico met zich mee.

Ik heb wel miskramen gehad, maar in mij geval was dit nooit te wijten aan een stollingsprobleem. Daarom word ik niet tijdens de zwnagerschap behandeld. Mocht ik ziek worden en een paar weken plat moeten, dan moet moet ik wel aan de antistollingsmiddelen.

Als ik jou was zou ik echt nog een keer terug gaan en vragen of die behandeling voor jou zinvol is. Krijg je geen antwoord dan ga je naar een ander.

Miep

Terug
Bovenaan