kenmerken voor begin van bevalling?

A

Anoniem

Guest

Ik weet hoe je kan merken als je echt gaat bevallen zoals slijmprop, weeen en het breken van je  vliezen. Maar zijn er ook andere kenmerken waar je aan kan merken dat je misschien gaat beginnen? Een ander gevoel in je buik of extra actief zijn. Sorry voor het vieze praatje maar de laatste twee dagen is mijn ontlasting een andere kleur, heeft dat er misschien ook mee te maken?

Of is het echt zo dat je niets voelt en dat weeen of vliezen breken echt de eerste tekenen zijn?
Dit is een beetje een vraag uit wanhoop, want ik ben het zo zahahahahahat!!!!!!!!!! Ik hoop zo dat ik heeeeeeeeel snel ga bevallen en niet dat het kindje twee weken te laat komt!

Ik ben er zo mee bezig dat ik geeneens zin heb in oud-en-nieuw, suf he? Maar ja, als je gewoon niet meer normaal kan lopen, zitten of liggen slapen dan gaat het vanzelf dat je het zo zat gaat worden.

Maarja, zoals heeeeeeeeeeel veeeeeeeel mensen zeggen: je doet het voor een goed doel!

Nou, iedereen die op het laatst loopt, heel veel sterkte nog en verder iedereen een hele fijne avond!

groetjes, Karin (38 wk)

hoi,

Als ik jou was zou ik er wel vanuit gaan dat je nog 4 weken moet lopen. Ik dacht  elke keer als ik 37 weken was, zo nu mag ik thuis bevallen dus kom  maar op. En ja hoor, week 42 moest ik worden ingeleid omdat ie gewoon  NIET kwam. Echt  erg.  Ik herken het wel hoor wat je hebt, zou dit het zijn of  dit??? Het is natuurlijk heel verschillend want bij de een breken de vliezen en krijgen ze  ook weeen. En  de ander  breekt de vliezen en moet na 24 uur worden opgenomen omdat het niks deed. Dan moet je dus ik het ziekenhuis worden ingeleid wegens misschien bijkomende complicaties. Wacht af en ga iets doen waar je  echt druk mee  zal zijn  zodat de baby nu nog niet MAG komen. Foto's plakken of zo.  Ga een schilderij maken waar je 3 weken aan moet werken....  Leuk gezegd natuurlijk maar  ik snap hoe je je voelt. Elke  ochtend denk je waarschijnlijk, jammer  weer geen weeen gehad,  vanavond misschien.  Dan duren  4 weken echt lang hoor...  Als je je zo insteld is het altijd een meevaller als  de baby wel over 2 weekjes komt. Succes met de bevalling  en het wachten daarop.
Groetjes Gerdientje  

Hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap zijn de vliezen spontaan gebroken ( bij 35,2 wk.) verder heb ik niet echt iets gemerkt dat het zou gaan beginnen.
Maar je hoort wel eens dat je vlak van te voren diarree krijgt of veel moet poepen, het lichaam bereidt zich zo voor op de bevalling.
Ik hoor ook wel eens dat vrouwen op de dag dat de bevalling begint erg misselijk zijn. Maar of dit ook daadwerkelijk een teken is weet ik niet.....
Ik hoop voor jouw dat het gauw gaat beginnen...ik ben nu 34,4 wk en ben het ook al helemaal zat...en ik moet nog iets langer dan jij.. ( denk ik )

Suc6
Door1

Een paar tips om de bevalling op te wekken (helpt alleen als de baby echt klaar is om geboren te worden, deze tips zullen geen vroeggeboorte veroorzaken):

-Eet het binnenste van een ananas, daar zit de stof kinine in die activerend werkt op de baarmoeder.
-Drink een glas water gemengd met 40 cc. wonderolie (te koop bij Kruidvat e.d.). Dit zorgt dat je darmen schoongemaakt worden, je baarmoeder zou deze activiteit over kunnen nemen.
-Seks!! In sperma zitten prostaglandinen, een stof die zorgt dat de baarmoedermond zich gaat ontsluiten. Ook een orgasme kan zorgen kan zorgen dat de weeen op gang komen.
-Vraag aan je verloskundige je wil strippen, dan wordt de baarmoedermond gemasseerd waardoor hij weker wordt en ontsluiting kan ontstaan.

Dus voor de duidelijkheid: ananas, orgasmes of sperma kunnen niet zomaar een bevalling opwekken. Alleen als je op het punt staat om te bevallen kan dit net het laatste zetje zijn.

Ik snap het Karin, de laatste loodjes zijn bijna niet te tillen!!   Ik had bij ons eerste kindje geen enkel voorteken; ben naar bed gegaan zonder enig idee dat 't wel 's zou kunnen beginnen en werd 3 uur later wakker, volop in de weeen. Dus je weet 't nooit; soms zijn er gewoon geen tekenen!!

Pas op met wonderolie; daar krijg je  heftige diarree van en da's niet goed voor jou of de baby. Bovendien droog je er ook nog 's van uit en je kan beter fit zijn voor de bevalling.

En vragen of je VK je wil strippen kun je echt wel vergeten hoor, dat doen ze pas als je ver voorbij de uitgerekende datum bent!!!

Sterkte Karin!!  

Terug
Bovenaan