Kennen jullie dit? Alle leuke namen al 'weg'!

Hoi meiden,

Kennen jullie dit...
Kom ik vanochtend op mijn werk, hoor ik dat mijn collega vrijdag een zoontje heeft gekregen. En hoe heet hij... SEM! Tuurlijk ben ik blij voor haar, maar die naam vonden wij juist ook erg leuk.
En net vertelde de buurman dat zij vannacht (mijn man hoorde al het een en ander)  een zoontje hebben gekregen met de naam: JIM. Alweer een leuke naam weg...
En wij hebben de pech dat wij allebei een van de jongsten van de familie zijn, zodat alle neven en nichten al de leuke namen hebben ingepikt!
En ik werk op een kinderdagverblijf dus daar hoor ik ook veel namen voorbij komen. Maar ja daar zou ik een naam niet om laten. Maar mijn kind dezelfde naam geven als het buurkindje, gaat me iets te ver.
Gelukkig hebben we nog tijd genoeg om lekker na te denken over een leuke naam. Maar ik baalde wel even toen ik het hoorde, want deze namen waren toch wel echte kanshebbers, haha.
Kennen jullie dit 'probleem'?

Groetjes Karin

Ken het ja. Helemaal omdat het zwanger worden bij ons 5 jaar duurde en we in de tussentijd al onze namen voorbij hoorde komen. Maargoed tegen de tijd dat het zover was wisten we toch nog een leuke naam die niemand had. Enne buren zie je ook niet je hele leven dus als je het echt leuk vind... Ik kan me wel voorstellen dat je het liever niet doet als je goed met de buren omgaat en de kindjes samen spelen straks. Echter een collega is iets anders. Die kids hebben niks met elkaar te maken. Dan kun je niks meer. Straks op school zitten er ook gewoon meerdere Semmen en Jims hoor dus ik zou me er niet te druk om maken en doen wat jullie het liefste willen qua naam.

gr.Ing

Hallo,

Wij hebben al 3 kindjes. Jamey, een jongen van 6. Yentl, een meisje van 3 en Quinn, een jongentje van 23 maanden. Dat zijn al 3 leuke namen die weg zijn, haha. (grapje) Het is wel heel erg moeilijk om weer een naam te bedenken. Ik heb al 2 leuke namen maar er kan natuurlijk nog heel veel veranderen (o.i.v. hormonen). Wij hebben allemaal een naam met 5 letters erin en ook nu heb ik weer twee namen gevonden met 5 letters erin. Quinn betekend dan ook nog eens 5e en hij is ook ons 5e kindje (Jamey, Yentl en 2x MK)  en de 5e in het gezin. Dit was trouwens geen opzet, het is gewoon zo gelopen en we vonden Quinn een mooie naam.

Petra

Ja ik vond ook een paar namen mooi en die kwamen hier ook in de buurt voor,jammer genoeg gaan we dus ook met die mensen om,maargoed als je echt wilt,van een collega maakt toch niet zo heel veel uit,die kids hebben in het dagelijks leven niet veel met elkaar toch!

groetjes nice

Terug
Bovenaan