Kennen jullie dit gevoel

Hallo meiden,

Het is alweer ruim 2,5mnd geleden dat ik mijn 2e miskraam heb gehad en gecurreteerd ben. Gelukkig ben ik na 6 weken weer ongesteld geworden, dat was voor ons een nieuw begin en nieuwe kansen. Nu had ik 1 wk geleden een positieve ovulatietest en moet dus vandaag over een week ongesteld worden. We hebben op de goede dagen geklust, dus er is een kans. Maar nu komt mijn "probleem" ik ga het vergelijken met mijn vorige zwangerschap. Toen had ik een innestelingsbloeding een week voor ik ongesteld moest worden, nu nog niks. Nu ga ik letten op of ik buikpijn krijg een week voor mijn ongi. Ik ben er zo mee bezig en het klinkt misschien heel stom maar goed. Kennen jullie dit en hoe gaan jullie hier mee om. Ik zou zo graag weer zwanger willen zijn (wie niet onder ons) we hebben al zoveel ellende gehad 2 miskramen in een 1/2 jaar en ik hoop toch echt dat er ook eens goede tijden voor ons aanbreken.
Dit moest ik even vertellen, er zullen vast wel meiden zijn die dit gevoel kennen.

Groetjes, mayke

Hoi Mayke,

Ik ben inmiddels 3 keer zwanger geweest, en het was 3 keer verschillend! De eerste keer deed alles me zeer. Borsten, buik, de hele handel. Die keer ging mis. De tweede keer voelde ik bijna niks. En laat het toen goed gegaan zijn. Ik kreeg een zoon.  De laatste keer voelde ik van alles, maar dat nam al gauw weer af. Toch voelde ik me op en top zwanger. Maar het was helaas weer fout. En nu, bij iedere cyclus voel ik wel wat. Ook ik vergelijk alles met mijn "goede"zwangerschap. Maar tot nu toe nog steeds niks,hoewel ik het regelmatig gedacht heb. Deze maand ben ik blanco. Ik weet het niet meer. We zien het wel!
Dus wat jij ervaart is heel normaal hoor! Je wilt het gewoon graag. En daar is niks verkeerd aan.
Hopelijk is het gauw raak!

Groetjes, Kat

Lieve Mayke,

Ik herken je gevoel ook maar al te goed en voel me na 5 miskramen een deskundige op het signaleren van verschijnselen...
Uit eigen ervaring kan ik alleen maar vertellen dat mijn gevoelens tot nu toe steeds juist zijn geweest (helaas ook mijn gevoelens over de miskraam)

Neem je tijd echt waar... ooit komt het allemaal goed

Corina

hey Mayke,

Zo ontzettend herkenbaar, ik zal het je nog sterker vertellen we zitten ook precies in hetzelfde schuitje....en in zelfde periode. Ik heb ook 2 miskramen gehad, en vorige week donderdag een positieve ovulatietest(woensdag en vrijdag geklust, dus ook op juiste momenten) en verwacht mijn ongi ook volgende week woensdag. Mijn antenne staat ook op scherp. Ik doe erg mijn best geen gehoor te geven aan de pijntjes in mijn buik. Laat me iedere maand weer in de maling nemen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Wel spannend.
Het is voor mij alweer dik 7 maanden geleden mijn laatste miskraam, dus ben er toch wel weer aan toe....De vorige 2x was ik zo maar zwanger vind het nu toch wel wat langer duren.....maar kan niet anders dan het geduldig af te wachten.
Heel veel succes.
Liefs van mij

Moeilijk he? Om niet alles in het teken van zwangerworden te zetten. Ik voelde zelfs al af en toe beweging in mijn buik als m'n darmen alleen maar borrelden. Soms wil je zo graag! We blijven gewoon allemaal voor elkaar duimen en hopen.

Groetjes Erica

Hoi Mayke,

Ook ik herken je gevoel. Ik vind het heel natuurlijk dat je controleert of je buikpijn hebt. Ik voelde bijv. altijd aan mijn borsten. Hoe ik daar mee omging, ik heb het (gaat niet altijd)geaccepteerd. Jij verlangt naar een kind en hoopt dat je menstruatie uitblijft, is toch logisch dat je dan contoleert. Er komt wel een moment dat je het iets meer kan loslaten maar het is moeilijk als je wensen en verlangens  hebt en na alles wat jij hebt meegemaakt.  Heeft echt tijd nodig.
Gaat het  met je na  wat je hebt meegemaakt en dat ook nog in een korte periode?

Ik hoop dat je menstruatie uitblijft en dat je gauw zwanger bent.    

Veel liefs van Monique.

He Meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, het is erg prettig om van anderen te horen hoe ze hiermee om zijn gegaan. Nu had ik gisteravond laat opeens hele erge buikpijn, misschien een teken? Biate wat leuk dat ook jij volgende week woensdag je nod hebt. Kunnen we samen duimen voor een goede afloop.  Het gaat prima met ons na de gebeurtenissen van het afgelopen half jaar, alleen hopen we nu echt dat de volgende zwangerschapgoed verloopt. Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs Mayke

Lieve Mayke,

Heel herkenbaar je gevoel hoor!! Heb precies hetzelfde.
Heb inmiddels 5 miskramen achter de rug, denk ook elke keer precies te weten wat ik moet voelen. Let wel; Denk!! Elke keer is het toch weer anders, elke zwangerschap is anders. Wat je bij de een wel hebt gehad hoeft je een volgende keer niet te krijgen. En dat is moeilijk te begrijpen voor mij!! Soms lijkt het wel een obsessie!!! Pijntjes, steekjes, grotere borsten of juist niet, grotere bobbeligere tepels.........ik kan me zelf zo gek maken als ik wil. Ook al zeg ik tegen mezelf; "denk er toch eens niet zo over na" de week voor mijn menstruatie ben ik in alle 'zwangerschaps-staten' en 9 van de 10 keer ben ikzelf ervan overtuigd dat het toch echt zo is!! Heel vermoeiend!! Teleurstelling des te groter.

Hoop dat het  heel snel raak is bij  je, zal duimen!!

Liefs Anne

Terug
Bovenaan