Kennen jullie mij nog.... ????

Dag lieve mamas van zomer 2006!!

Ik was degeen die een bijna live-repport bijhield op het forum... tot zowat aan de noodkeizersnede toe!!! En ook daarna met alle pech die we hadden met onze lieve kleine Tom! Die ondertussen ENORM groot is!!! En helaas mama ook...

En dat brengt me op het volgende'; ik ben helemaal weer vol verlangen naar een 2e als ik jullie 2e/3e zwangerschappen lees; alleen wil ik eerst ECHT afvallen... 20 kilo. Want het word altijd weer een, deze keer geplande, keizersnede... en dat wil ik ondergaan met in in ieder geval 20 kilo minder reuzel aan m'n lijf!  

Nu ben ik al goed begonnen; maarrrrr... ik lig snachts wakker van de honger.. wat mijn humeur niet verbeterd... ik wil het zoooooooooo graag... maar ik durf met mijn huidige gewicht niet zwanger te worden...   dus ik wil eigenlijk 2 dingen heel graag; goed afvallen en daarna hopelijk goed in mijn vel verder klussen voor een 2e tommie!!

Nu weet ik niet of jullie me willen helpen? HEb wel andere topics gezien maar voel me bij jullie altijd het beste op m'n gemak... vinden jullie dit okay? Dat ik een soort (alweer) live-repport bijhou..   misschien dat het me helpt...

Ik moet ook opbiechten dat ik ter ondersteuning van "the new me"  net bij de apotheek een probeerverpakking OBESIMED heb gehaald... normaal geen voorstander van maar ik knoep snachts  echt van de honger en dan gaat het mis; zelf Tommies snoeppies moeten er dan aan geloven, met als gevolg een rotgevoel over mezelf omdat ik zelfs TOMS snoeppies dan niet met rust laat...    

Goed, hopelijk krijg ik zo hier en daar de overbekende hart onder de riem... of was het riem onder het hart....   en mag ik snel melden dat ik in ieder geval de eerste 10 kilo kwijt ben... en hopelijk over niet al te lange tijd mag vertellen dat ik weer ZWANGER ben!!!!

Liefs,
Sunny... met een snachts knoepende maag... haha...

Hoi Sunny,

Alhoewel ik hier toch een "oude rot" van het forum ben moet ik eerlijk bekennen dat ik me je niet kan herinneren,..   Ik moet dan wel  bekennen dat ik in deze zwangerschap behoorlijk last heb van Alzheimer, dus misschien ligt het daar wel aan. Of had je destijds een andere nickname?

Misschien dat je een foto kunt plaatsen van jou en/of de kleine.. ???

Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag eerst wilt afvallen, maar is dit noodzakelijk? Ik bedoel, is het omdat je dat gewoon zelf wilt of omdat het "medisch" beter verantwoord is tov zwanger willen worden?

Net voordat ik zwanger werd had ik het ook heel erg gehad met mezelf. Baalde van alles wat er aan mijn   lijf zat. was gewoon niet gelukkig met mn lichaam. Was dan ook van plan om nu eens écht goed op mn eten te gaan letten en te gaan hardlopen. Schoenen etc allemaal al gekocht en tsja,.. was toen zwanger. Dus hardlopen en afvallen waren van de baan.   Ik dacht eerder dat ik wel sneller zwanger zou raken, dus waarom afvallen als ik ze daarna toch weer erbij   zou hebben en ze dan wéér moet gaan proberen kwijt te raken?? zag er zo tegenop..

Maar na Kay heb ik 2 miskramen gehad en al met al heeft het bijna 1,5 jaar geduurd tot aan deze zwangerschap. In die 1,5 jaar dus niks aan mijn lichaam gedaan dus was het toen écht zat.. want wat kun je je dan ellendig voelen.

inmiddels heeft de dikke flubberbuik plaats gemaakt voor een strakke dikke toeter. Nu heb ik eindelijk eens een strakke buik!!! hahahhaha...

Deze keer dus ook het voornemen om na mijn bevalling mezelf grondig onder handen te nemen. Te gaan hardlopen, letten op eten (maar wat is het lekker he,. zucht) en veel water te gaan drinken. Ik wil me niet meer zo laten verslobberen als destijds na Kay. Toen was ik 27 kilo aangekomen!!! De kilo's gingen er wel snel af, op 6 kilo na, maar het hing er allemaal maar wat bij haha..

Doe dat wat je op dit moment goed laat voelen. Als dat afvallen is dan moet je dat doen, maar wel verantwoord!! Alleen al een paar liter water op een dag doet wonderen. Maar  Sonja bakker en een positieve instelling ook!  Daar is Kitty hier , en nog een paar andere, een groot voorbeeld van  op dit forum. Je moet het doen voor jezelf..

Hoe dan ook héél veel succes met afvallen!!!

Esmé mv Kay en ???

Hoi hoi,

je hebt gelijk!!! Ik had toendertijd een andere nickname; maar wat deze nu was??? Ook ik heb veel drukte in m'n hoofd.. net verhuisd en zo... Tom naar de PSZ... wat erg wennen is!!! Een foto heb ik toen nooit geplaatst.. zal eens kijken of dat nu lukt!

Nee,er hangt geen zwaar medisch verhaal aan vast; ik ben altijd een stevige vrouw geweest! Maar na miskraam in 2004 ben ik echt veel aangekomen; ben een superemo-eter... ik schoot door naar 106... bloos.. bloos... ik schaam me er echt wel voor hoor!! Toen had ik dezelfde plannen als jou; sportschoenen stond klaar en wat bleek; ik was zwanger van Tom... toen ben ik doorgeknald naar een eindtotaal van 122,5... ECHT NIET GRAPPIG!!!

nu weeg ik weer rond de 108... nog steeds niet grappig dus... maar goed..we willen weer beginnen met "klussen" wanneer ik rond de 90 zit... tijdens mijn politiewerk jaaaaaaaaren geleden woog ik altijd rond de 80... en had ik gewoon maatje 40.... maar sportte toen wel bijna elke dag... dat zit er nu niet meer in...

Ik weet dat het gewoonweg veel gezonder is.. zowel voor mij als voor een toekomstige zwschap... en ik hoop dat ik mijn zelfbeeld een beetje omhooggeschroeft krijg... die is niet altijd even super door mijn gewicht...

ontzettend bedankt voor je mail esmeeke.. wat een eerlijkheid!!! Daar is ook moed voor nodig; net als ik nu mijn gewicht hardop neerschrijf... pfffff....

Heb net de eerste dosis Obsimed op... ben benieuwd of het werkelijk het steuntje in de rug wordt.....

Liefs
Sunny

Nee, sorry, ik kan je ook niet plaatsen terwijl ik wel van het eerste uur ben hier.
Maar dat geeft niet, je bent natuurlijk van harte welkom (terug)!

Foto's kun je kopieren en plakken als je ze ergens anders op het internet hebt staan. Veel mama's gebruiken daar Hyves voor of een babysite.

Veel succes met je strijd tegen het overgewicht. Hoewel de extra kilo's bij mij niet zoveel zijn als bij jou, mogen er bij mij ook wel de nodige kilo's af. Ik ben daarom vorige week begonnen met hardlopen; eerst 9x2 minuten met telkens 1 minuut wandelen.
Had dit schema vorig zomer ook al gevolgd en kon na 8 weken een   half uur hardlopen (hoewel je dat woord niet te letterlijk moet nemen). Helaas kwam een keelontsteking en ander ongemak roet in het eten gooien en moet ik nu weer helemaal opnieuw beginnen. Maar ik ga er voor!
Verder heb ik besloten niet meer te snoepen en geen 2e keer eten op te scheppen. Ik mag dus van mezelf alles (gezonde dingen dus)  eten, maar alles met mate.

En als je denkt dat het jou helpt dan kun je hier natuurlijk je verslag doen.
Succes!

Ellen mv Julian

mijn gewicht is door allerlei lastige omstandigheden echt de pan uit geschoten... rechtstreeks mijn mond in... hangend aan mijn billen..   gelukkig heeft mijn man er geen problemen mee. Hij heeft zoiets van; als je maar lekker in je vel zit... en is dat met dit gewicht dan is het mij ook best.. als we maar een fijn huwelijk hebben... en dat is natuurlijk ook wel zo... maar nu helpt hij me wel heel goed hoor; stuurt vanavond constant smsjes dat ik echt vol moet houden en dat hij er 200% op vertrouwd dat ik het ga doen!!! En ik ga het ook doen!!!

Vond de eerste keer die Obesimed gebruiken best eng; wie weet wat voor bijwerkingen er bij komen... je weet natuurlijk nooit.. maar het ging heel goed. Had inderdaad een heel vol gevoel.. nu zwakt dat wel af... maar de avond grotendeels overleefd want zo komt mijn ventje thuis en dan zouden we lekker vroeg gaan slapen... nee dames, echt slapen.. we waren vannacht al vroeg op weg naar schiphol mijn ouders wegbrengen ...

maar goed, dat hardlopen heb ik ook nog over nagedacht maar ik weet nu al dat ik dat niet ga volhouden. hebben een eigen bedrijf waar ik hard in moet meewerken. Is niet erg maar ben momenteel blij als ik savonds de bank zie verschijnen!!! Ik loop wel stevig door (vooral met dit weer) met onze grote vriend Beertje (65 kilo).. onze hond dus... ook goed voor Beertje dus...

Goed dames, ik had dus toendertijd een andere nickname en zit de hele avond al te denken wat die was; kom er gewoonweg niet op!!!!! komt nog wel!

Hee, ik ga nog even onze zoon knuffelen. Die wil eerst knuffelen met papa eer hij lekker gaat slapen; gelukkig komt mijn ventje zo thuis....

Liefs en tot schrijfs en bedankt voor jullie reacties!

Sunny

Terug
Bovenaan