kennis maken kdv

hoi,

Joris gaat over twee weken voor het eerst naar het kdv, dus ik heb gisteren maar eens gebeld voor het kennismakingsgesprek. ik kon meteen gisteren komen.
ik vond het zo raar, net ofdat het niet echt was, ik wil er eigenlijk ook nog niet aan denken hem daar te moeten brengen. 1 baby was heel erg aan het huilen, maar niemand had tijd voor hem, omdat ze met andere babys bezig waren. vreselijk. hopelijk dat onze joris zich er snel goed voelt. dinsdag gaat hij een ochtend oefenen. ik ben benieuwd. ik denk dat ik voor mezelf maar snel iets afspreek, zodat ik niet thuis de tijd om ga kijken.

gr floor

hoi floor
ik wil je veel succes wensen voor de oefendag.
zelf heb ik geen ervaring met mijn kinderen met het kdv mijn man en ik werken om en om.
maar mijn vriendin haar beide kleintjes gaan er ook heen en hebben het heel erg naar hun zin.
is vaak ook even wennen.
groetjes

Hoi Floor,

Ik moet volgende week maandag weer gaan werken en Micah gaat dan ook naar het KDV (op maandag en woensdag van 06.30 t/m 13.30). Ik heb vandaag echt een rotdag. Ben alsmaar aan het huilen. Het komt nu zo dichtbij. Ik heb ontzettend veel zin om te gaan werken, maar om niet meer constant mijn zoontje rond mij te hebben...pfff..
Wij zijn een paar weken geleden op kenningsmakingsgesprek geweest. Bij ons hadden de kindjes net gegeten en zaten nog met zijn allen rond de tafel..zo LIEF..
Ook hebben ze bij ons niet zoveel baby's. Volgens mij is Micah op dit moment het enige baby-tje in de groep.
Ik zou mij ook ontzettend rottig voelen als je daar een kindje ziet huilen en dat ze er niet gelijk naartoe gaan..maar aan de andere kant laat ik Micah ook wel eens huilen omdat ik bv net klaar ben met douchen en nog ff mijn haar wil fohnen.

Pff..tis en blijft moeilijk..maar ik weet ergens ook wel dat ik en Micah het vlug gewend zullen zijn! Ik heb al veel collega's met een traan zien komen en die zouden nu bij wijze van spreken wel 40 uur willen werken.

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy) mv Micah 15 mei 2008

Hoihoi,

Veel succes alvast met de eerste oefendag van je kleine. Evy gaat dan wel niet naar een kdv, maar naar een gastouder. Ze is vandaag voor de eerste keer voor het echhie
geweest. Maar ze heeft ook 2 keer geoefend de afgelopen 2 weken. De eerste keer zijn papa en ik samen gaan winkelen; had wel de hele tijd mijn mobiel binnen handbereik en moest constant weten hoe laat het was. De tweede keer had ik een vergadering en was het om voordat ik het wist.
Vandaag is gelukkig heel goed gegaan. Ze heeft goed gedronken en geslapen en leuk 'gespeeld' met de overige kindjes daar.
Mama had iets meer moeite vanmorgen, heb een traantje gelaten en was hel blij dat papa haar wegbracht, anders was het een heel tranendal geworden.
Als je gevoel over het kdv al goed is, heb je de helft al gewonnen. Maar de eerste paar keren je kind wegbrengen blijft echt niet leuk. Ik spreek uit ervaring nu.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi Floor,

Suc6 volgende week met je oefenochtend. Het zal vast allemaal goed gaan. Mijn kids gaan dan  wel niet naar een kdv,  maar de kindjes van mijn vriendinnen die er heen gaan hebben het er allemaal naar hun zin! Dat gevoel houd je vast even in t begin, had ik  ook met mijn  oudste in het begin (en laatst zelfs nog toen ze voor de eerste keren naar de peuterspeelzaal ging, erg hè), straks zie je dat alles goed gaat met hem en breng je hem met een gerust hart weg!

Gr. Esther

Hoi Floor,

Sofie gaat ook naar het kdv, 1 dag in de week. Ben deze week weer begonnen met werken en gister is ze er voor de eerste keer 'echt' naartoe geweest. Ze was heel lief geweest en de leidster noemde haar een makkelijke baby (dat is zeker niet altijd zo!). Ze had goed geslapen en gedronken. Op het kdv hebben ze verticale groepen, dus van alle leeftijden doorelkaar. Er is naast Sofie nog 1 baby van 5,5 maand. Ze betrekken de kleintjes er ook echt bij: als ze bv. in de kring gaan en Sofie is wakker, dan wordt ze er gewoon bijgezet in de wipper.
Vaak is het voor jezelf erger dan voor die kleintjes!
Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes Marije

Terug
Bovenaan