Hai Alexandra en Michel,
Ik ben Sies en 36 jaar (al een ouwtje haaha)!
Ik kan je natuurlijk niet precies vertellen wat ze gaan doen, maar kan je wel vertellen hoe de procedure bij ons is gegaan. Wij zijn na ruim een jaar naar de HA gegaan en die heeft ons meteen doorgestuurd naar de gyn. Ik moest ook als eerste mijn vriend zijn kwakkie brengen. Gelukkig alles goed. Toen is de gyn gaan kijken of mijn eileiders wel open waren door deze door te spuiten. Gelukkig ook alles goed en de maand daarop bleek ik zwanger (na 2 jaar eindelijk). Je bent na het doorspuiten van je eileiders namelijk extra vruchtbaar, nou dat bleek ook wel! Helaas na 9 weken miskraam in oktober vorig jaar. In november gecurreteerd en in december weer voor het eerst ongesteld. Toen nieuwe afspraak bij gyn eind maart om te onderzoeken of ik wel een eisprong had. Je moet dan bellen als je ongesteld bent geworden en dan moet je binnen een bepaalde tijd naar het ziekenhuis en kijken ze of je een eisprong hebt. Heb je dat niet dan krijg je een hormoon(Clomid) om het op te wekken (ik hoop dat ik het zo goed vertel, pin me er niet helemaal aan vast). Maar goed, wij naar huis (moest dat weekend ongesteld worden) en vrijdags komen we erachter dat ik zwanger ben!!!! (ondertussen alweer bijna 27 weken). Dus dat is ongeveer de procedure. Als dit ook allemaal goed is gaan ze volgens mij nog met een kleine buikoperatie kijken of je geen verklevingen hebt enzo. Ik weet dus niet of de procedure in elk ziekenhuis hetzelfde is. Maar wij zijn in het ziekenhuis heel goed geïnformeerd over alles, dus wist precies wat ons te wachten stond. Ik hoop dat alles goed is en dat je eerder zwanger bent dan dat je de onderzoeken moet ondergaan. Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik er afentoe wel moedeloos van werd, maar ja het is voor een goed doel!!
Ik kan je alleen maar aanraden om een dag of 2/3 voor je vruchtbare periode te beginnen met klussen en dan om de 2 dagen tot een week erna. Elke dag heeft echt geen zin, omdat dan de kwaliteit van het sperma achteruit gaat en sperma blijft 3 dagen goed, dussss...!!!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!
Ik wens jullie in iedergeval heel veel sterkte en suc6 en hoop dat het snel lukt!!
Lfs
Sies