Kennismaking met huisdieren

Hallo dames!

Heb eigenlijk een vraagje voor de (ervaren) moedertjes onder ons met een hond.
Hoe hebben jullie dat destijds aangepakt of gaan jullie dat aanpakken na de geboorte van jullie kindje?
Hebben jullie de hond kennis laten maken met de baby en hoe hebben jullie dat gedaan of wat hebben jullie juist niet gedaan?

Ik hoor graag jullie reacties!

Liefs,
Juul

Hey Juul,

Wij hebben ook een hondje (maltezertje) en nadat floortje geboren was heb ik onze bob bij mij op bed genomen en floortje lag toen op mijn benen zal ik maar zeggen.
Hij heeft er toen uitgebreid een geroken en handjes gelikt en ging toen weer verder.........
De hele kraamperiode is ie lekker boven geweest en als ze huilde kwam ie naar me toe van heee er huilt er 1 hoor!!
Echter onze bob heeft het na 3 maanden lastig gehad toen dacht tie tjee dat ding gaat nooit meer weg, en ging toen overal in huis plassen en poepen.
Gelukkig ging het heel snel over en nu zijn het de grootste kameraadjes!!!!
Onze bob slaapt wel sinds onze floortje er is boven op een kussen bij ons op de slaapkamer.
Voorheen altijd beneden maar dat vond tie niet tof nadat floortje er was hihi.
Ik laat het maar zo.

Ik heb zelf geen huisdieren, maar mijn zus heeft wel een hond, en er werd geadviseerd om het 1e mutsje dat de kleine op heeft gehad aan de hond te geven om vast aan de geur van de kleine te wennen.

En vooral ook aandacht voor je huisdier houden, ander kan hij zich buitengesloten voelen.
Misschien heb je er iets aan.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan