Kennismaking

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik heb me pas net geregistreed op dit forum, omdat het me leuk lijkt om met wat andere mensen te praten over het zwanger worden.
Ik ben pas half januari gestopt met de pil en mijn cyclus is tot nu toe geheel regelmatig, al heb ik wel meer pijntjes,
Ik ben voornamelijk gestopt in januari om 'alvast' de hormonen kwijt te raken en wil eigenlijk pas in april / mei in verwachting raken.
Desondanks 'klussen' we wel op de hoogtij dagen en wachten we het maar een beetje af.
Wat ik prettig vind is dat ik hier gewoon mijn mutserige verhalen kwijt kan, want ik wil in mijn omgeving eigenlijk niet vertellen dat ik met de pil gestopt ben. Ik vind het spannend om er met z'n 2tjes mee bezig te zijn, maar mijn man denkt af en toe dat ik over niets anders meer kan praten.

Nou ja, voor iedereen die bezig is met zwanger worden, succes....

liefs, krie_bels

Welkom hier! Mijn ervaring is ook wel dat het even twee of drie maandjes duurt voordat alle pilhormonen zijn verdwenen en het echt "jouw" cyclus wordt. Maar dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.
Verwacht niet teveel dat je in april of mei wel zwanger zult zijn. Dat kan natuurlijk best gebeuren, maar de kans is groter dat het wat langer duurt. Tenzij je echt niet in 2007 moeder wilt worden, zou ik gewoon vast relaxed zonder voorbehoedmiddelen vrijen.

Maargoed, da's mijn mening! Ik had gehoopt al lang en breed een box-met-kind in de huiskamer te hebben nu, maar we zijn nu een jaar bezig en nog niet zwanger. Je hebt het gewoon niet in de hand!

Ik ben gelukkig inderdaad nog in het stadium om niet teveel te verwachten, we zien wel, da's vooralsnog onze instelling....

Hoi Kriebels,

Het gaan in ieder geval spannende tijden voor je worden!!
Al denk ik wel dat je niet in je hoofd moet houden dat je in april/mei zwanger wilt worden.
In het begin heb ik dat zelf ook gedaan hoor: kijken wanneer je het liefste uitgeteld zou zijn en dan terugrekenen naar de maand dat je zwanger moet worden..... Na 8 maanden maar opgegeven aangezien ik er zwaar depri van werd!! Je hebt het zelf totaal niet in de hand, dat is een ding wat zeker is. Nou hoop ik natuurlijk voor jou dat het wel snel gaat lukken, maar probeer je ook vast een beetje voor te bereiden dat het langer kan duren, anders is de teleurstelling alleen maar groter.

Succes ermee!

groetjes,
Tante Majellie

Hai Kriebels,

Wij zitten in hetzelfde schuitje! Ook nu voor de 2e ronde.
3 april is mijn NOD, ja ik leer de termen, zit ook pas sinds afgelopen weekend op dit forum. Heerlijk om even te kletsen en al je vragen te stellen!

Wij hebben ook besloten het voor elkaar te houden, wat soms erg moeilijk is!! Dus is dit een hele mooie oplossing! Door de dag heen fantaseren en s avonds lekker kletsen!

Succes en we houden elkaar op de hoogte?
Begin

Hoi Kriebels! Ook ik ben in januari gestopt met de pil en meteen aan het volgende pilletje gegaan: folium. Tja, ben je van de een af kun je zo weer door haha!
Ik zit in ronde 2 en ben erg benieuwd. Overal om me heen zie ik dikke buiken, en kijk dan maar eens smachtend.. Afwachten is moeilijk he? Pin je niet vast op een datum hoor! Als ik nu ook dingen bereken op babybrabbel kom ik uit in december en denk ik 'da's geen handige maand' suf natuurlijk maar ja, zal toch nog niks gebeuren, en anders ben ik dolblij met het kerstkindje haha!
Ik ben ook pas aangemeld hier, in februari, leuk om te lezen, en erg handige tips en gevoelens delen. Ik vind het een erg fijn forum en leef graag mee. Ik hoop dat dit voor jou ook zo is.
liefs uit Arnhem!

Terug
Bovenaan