kent iemand stichting MEE???? intergrale vroeghulp bij kinderen????

de kinderarts geeft regelmatig aan dat we stichting MEE in moeten schakelen ivm de achterstand van onze zoon.
Ik ben er erg onzeker over om weer een instantie in te schakelen. We hebben er al zo veel nu.
Ik ken het ook niet en ik vraag me af wat ik hier mee moet???
Heeft iemand ervaring met die stichting en wat bereik je ermee??

gr patricia
 
Hoi Patries,

Mijn broer en schoonzus hebben best veel aan de MEE. Ze hebben gaan regelmatig naar bijeenkomsten van MEE waar ze contact hebben met andere ouders van kinderen die net als hun dochter anders zijn dan de meeste kinderen van hun leeftijd. Ze horen vaak interessante dingen en ze hebben voor hun dochter van 3,5 veel door de informatie die ze bij MEE krijgen kunnen regelen (denk aan het persoonsgebondenbudget en luierregeling). Persoonlijk zou ik eens gaan informeren en een keertje naar een bijeenkomst gaan, vind je het niets kan je de volgende keer gewoon niet gaan. Mijn broer en schoonzus vinden er veel herkenning en gedeelde smart is halve smart.

Succes

B.
 
hallo patricia
ik ken jullie verhaal niet
maar zag dat je wile weten of je iets heb aan mee.
ik weet niet wat er aan de hand is met jou zoon.
maar bij mee kun je meer informatie krijgen over evt. ziekte of aandoeningen. begeleiding. opvang mogelijkheden. evt. persoonsgebondebuget voor hulp ondersteuning of begelieding of voor een oppas met ervaring.
je kunt je vrijblijvend laten adviseren en dan kun je beslissen of het iets voor jullie en je zoon is.
voorheen hete mee de spd.
ik ben vrijwilliger geweest vroeger bij mee en begeleide er kinderen met een verstandelijke/lichamelijke beperking. van autisme, down syndroom, ontwikkelingsachterstand, stofwisselingsziekte. meervoudiggehandicapte kindjes.
wij werden goed begeleid (de vrijwilligers moesten wel een verzorgende of een sociaal pedagogische opleiding hebben)
hopelijk heb je wat aan mijn info.
succes.
groeten petra
 
Terug
Bovenaan