Kersenpitten

<p>hoi,</p><p> </p><p>Ik ben me vandaag helemaal lam geschrokken en hoop dat er misschien iemand ervaring hiermee heeft.</p><p>Onwetend heb ik mijn zoontje vanochtend om 9.30u een heel bakje kersen laten eten. Hij heeft ook alle pitten op. Ik weet niet of hij ze heel heeft doorgeslikt of dat hij ze kapot heeft gebeten. In de middag wilde ik op internet lezen hoe andere ouders hun kinderen kersen laten eten. Nu stond er overal dat de pitten heel giftig zijn en dat dit zelfs dodelijk is (als ze kapot gebeten worden)! Ik zie bij hem totaal geen symptomen, maar toch houdt het me bezig. </p>
 
Ik heb even met je meegekeken op internet. Het klinkt misschien overbezorgd maar ik zou voor de zekerheid de huisartsenpost of spoedpost bellen.
Meestal beginnen de klachten binnen 1a2 uur. Ik zou hem vannacht nog even goed in de gaten houden maar ik denk dat hij ze niet kapot heeft gebeten omdat hij dan al klachten gehad zou moeten hebben.
Ik wil je toch onderstaande meegeven symptomen zijn maagkrampen hoofdpijn misselijkheid en braken. 
 
Ja ik zou zeker even de huisartsenpost bellen als je dat nog niet gedaan hebt. Stukgebeten kersenpitten kunnen in kleine hoeveelheid al dodelijk zijn.
Nu zijn ze tamelijk hard en is de kans groter dat ze doorgeslikt worden zonder stukgebeten te worden maar dit lijkt me niet iets om mee te gaan gokken. 
De HAP bellen heeft geen enkel nadeel, het niet doen kan in dit geval nogal grote gevolgen hebben..
 
[quote quote=10336287]Net hap gebeld en zij zeggen dat het helemaal niet giftig is..[/quote] Als je ze heel doorslikt zijn ze indd niet giftig maar kapot gebeten kunnen ze wel degelijk giftig zijn!!! Ik zou in staat zijn om terug te bellen en alle feiten die op internet staan te vertellen 
 
Ja ik vond het ook vreemd. Ik heb er duidelijk bij verteld dat ze dodelijk kunnen zijn als ze doorgebeten worden. Dat dat op internet staat. Zij heeft overlegd met de dienstdoende huisarts en die zei ook dat het niet giftig is. Ik vind het nu moeilijk. Ga dadelijk zoiezo bij hem kijken.
Pff dit wist ik echt niet dat dat zo schadelijk kan zijn.
 
Terug
Bovenaan