Kerst!

Tsja, ik zit vanaf mei al weer in de kerststemming! Sorry, maar ik ben echt een kerst-beest. En aangezien ik deze week ook m'n eerste kerst-prullen al weer gekocht heb kan ik al wel weer 's een topic openen.
Vertel eens:
1. wat zijn de plannen?
2. wat trekken we aan?
3. wat staat er op tafel?

-1. eerst 8 kerstnachtdiensten zingen, dan 1e kerstdag eten bij schoonfamilie, en 2e kerstdag komen ouders + jongste broertje (ook al 20 hoor) bij ons eten.

-2. ik ben hard aan het werk om in een nieuw outfitje te passen, liefst maatje 42 ofzo voor de kerstnachtdiensten. En met kerst zelf is toch met familie, dus dat wordt feestelijk-casual. Misschien regel ik voor Kian z'n eerste smoking ofzo (iemand tips waar?)

-3. 1e kerstdag gaan we kaasfondue-en. Ik moet voor- en nagerecht regelen. Is lastig met kaasfondue, want het is nogal machtig. Vooraf ga ik zelf een bouillon maken (zelf laten trekken enzo, geen bouillonblokjes dus). En nagerecht weet ik nog niet. Men zit vast niet te wachten op tiramisu! Misschien fruit met ijs ofzo.
2e kerstdag weet ik nog niet. Ik denk iets van marokkaanse lams-stoofschotel. Volgens mij kan je dat van te voren klaarmaken. Is wel zo makkelijk.

Zo, ben benieuwd of er nog meer kerstbeesten hier ronddwalen!

Liefs Nelleke

Ook hier een enorm kerstbeest, alhoewel de zin in de feestdagen de afgelopen 2 jaar wel ver te zoeken was. Nu voor het eerst komt het weer een beetje terug en heb ik er wel weer zin in. Ik moet zeggen dat er wel wat veranderd is qua gevoel sinds die rottijd. Wellicht verandert dat weer als ik ooit weer  een relatie krijg.

Maar jouw vragen:
1. wat zijn de plannen?
2. wat trekken we aan?

Plannen: Eerste Kerstdag brengen we met mijn familie door. Waarschijnlijk bij mijn zus of bij mij, samen met mijn zus en haar gezin, mijn ouders en mijn peettante. Altijd gezellig met cadeautjes voor de kids.
Tweede Kerstdag ben ik alleen, want dan zijn de kindjes bij hun vader. De eerste kerst die ik alleen doorbracht had ik 2 vrijgezelle vriendinnen uitgenodigd en we hebben echt de grootste lol gehad, maar vorig jaar vond ik het heerlijk om een dag alleen te zijn. Gewoon lekker in mijn homeware pak films liggen kijken en mijn was weggestreken en 's avonds wat in de magnetron geschoven. Ik vond het helemaal niet erg, want ik zat nog tjokkevol van de dag daarvoor. Dit jaar zal het dus wel weer zo gaan, of ik rij in een gekke bui naar zee en zie wel hoe en waar de dag eindigt.

Kleding: Nog geen idee. Hoogstwaarschijnlijk iets wat ik normaal ook aan doe, dus niets chics maar gewoon netjes en casual. In ieder geval wel iets nieuws. Wellicht een rokje of zo, ik zie het nog wel....

Wat staat er op tafel: werkelijk geen idee nog. Ik ben eerlijk gezegd nog teveel met de Sint bezig.... Vorig jaar hebben we een brunch gedaan bij mijn zus en dat is eigenlijk ook wel goed bevallen. Ik persoonlijk vind een diner leuker, maar ik pas me gemakkelijk aan. Als ik het ga verzorgen, wordt het wrs. een voorgerecht van vis, een hoofdgerecht met vlees en een makkelijk nagerecht...Niet te veel in ieder geval, want de ervaring leert dat het dan niet lekker meer is......hahaha en tja Sonja blijft toch in mijn nek hijgen!!! Pffff

Groetjes Fonske

Oh, krijg alweer helemaal zin in kerst!!

Plannen: Kerstavond zingen met het gospelkoor waar ik op zit. 1e Kerstdag s morgens koffie drinken bij m'n ouders daarna lekker thuis met het gezinnetje. 2e Kerstdag komt m'n hele schoonfamilie hier, dat rouleert elk jaar en dit jaar zijn wij dus aan de beurt om voor gastheer en -vrouw te spelen.

Kleding: meestal kom ik uit op zwart met wit. Zal in dit geval wel een zwarte rok worden met een witte blouse ofzo. Met koor moeten we zowiezo in het zwart/wit. Ik wacht in ieder geval nog even met shoppen, eerst maar eens afwachten hoe hard m'n buik gaat groeien

Op tafel: denk dat we 1e kerstdag gaan gourmetten ofzo met de dames. 2e Kerstdag neemt iedereen wat mee, dus de 1 doet het voorgerecht, de ander het vlees enz. Dus dat is maar afwachten wat de rest meeneemt.

Zo Nelleke, jij bent er vroeg bij met je kerst.

Maar hier gebeurt er niet veel bijzonders. Mijn man moet gewoon werken (hij heeft twee banen, één in het onderwijs (4 dagen)  en één als hoofdconducteur bij de NS (2 dagen)). Dus ik ben overdag alleen met de kinderen. Dus eerste kerstdag naar de kerk en als we thuiskomen kinderen in bed en dan is de eerste dag alweer bijna voorbij. De tweede dag zal hopelijk lekker wandelen worden met de kinderen.

Wat ik aan ga doen? Geen idee. Hopelijk raak ik hier nog wat zwangerschapskilo's kwijt en pas ik ooit weer eens mijn kleren van voor de bevalling. Ben goed bezig momenteel, maar geef nog volledig borstvoeding, dus het moet allemaal in een zeeeeer langzaam tempo. Maar wie weet kan ik dus weer wat leuks uit de kast aan (hahaha).

En wat we gaan eten? Daar verheugen we ons al het hele jaar op. Ik ben van huis uit gewend dat we eerste dag een echt kerstdiner aten. Dit bestond uit konijn op zijn zuidafrikaans (nog een recept van mijn oma). En verder aardappelpuree/ rijst/ stoofperen/ spruiten.  Vooral het  vleesgerecht was erg lekker en dan voornamelijk de saus die daarbij hoort (en die deden we dan over de puree of rijst). Als kind at ik namelijk altijd een gehaktbal. Maar goed, afgelopen jaar heb ik voor het eerst de konijnebouten gemaakt en ze waren zooooooo lekker. En dan inderdaad  ook de saus. Mmmmmjammie. En ik vond het zo leuk om te maken (doe ik inderdaad ook een dag van te voren), dat ik er al weer helemaal zin in heb om het te gaan maken. En van dit prutje eten we zeker ook nog wel tweede kerstdag. Dus dat wordt ons kerstdiner.

Nou, ik begin me er al weer helemaal op te verheugen.
Alhoewel ik bij ons de cantorij dirigeer en we eerst nog met de laatste zondag van het kerkelijk jaar aan het oefenen zijn. Als die voorbij is, kom ik pas echt in de advents- en kerststemming.

Groetjes,
Geeske.

Jaaa...kerst!!! erg leuk kijk er ook altijd erg na uit.
Ben nu thuis nog druk met 5 december maar op mijn werk staan de bomen en hangen de ballen al weer, gezellig hoor!!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de voorpret het leukst vind, zodra sint het land heeft verlaten staat hier de boom en is het huis is kerstsfeer.
De kerstdagen zelf zijn altijd leuk, lekker met ons gezinnetje en familie maar daarna mag alles van  mij ook weer weg.
We hebben net verbouwd en moet me echt inhouden om geen nieuwe ballen etc. te kopen, even wachten op de uitverkoop.

Onze planning staat nog even open, 2e kerstdag gaan we bij mijn ouders eten, met mijn broertje en schoonzusje.
Ik blijf hopen op een witte kerst en sleeën met de meiden maar het zal wel een disney-film worden, die hebben altijd sneeuw!!
De 1e kerstdag nog geen plannen, misschien iets met schoonfamilie, maar die hebben niet zo'n kerstspirit.
En zaterdag en zondag mag ik waarschijnlijk gewoon weer werken
wie dat toch heeft verzonnen, koopzondag na kerst....

Wat ik aantrek ???? zie ik dan wel, heb nog een mooi jasje van de bruiloft van mijn broertje.... ik ga er niets voor kopen (zeg ik nu totdat ik misschien iets heel moois tegenkom) de meiden kunnen ook de kleertjes van de bruiloft weer aan.
Nelleke, een vriendin van mijn heeft ooit superleuke smokings voor haar jongens bij H&M gekocht, misschien hebben ze die binnenkort weer!!!

Bij mijn ouders gaan we voor het eerst koken met partners, we hebben lootjes getrokken, voor een partner en gerecht, wie wat maakt weet ik niet precies meer, maar ik mag samen met mijn  moeder het hoofdgerecht verzorgen, we weten nog niet wat maar dat komt wel goed hoor!!!

groetjes Daniëlle

Hier ook een!! Ik ben ook een kerstbeest. Ik vindt het heerlijke dagen. Als sinterklaas over is dan gaat per direct de boom de versiering in. Liefst nu al maar ja...
Morgen ga ik al naar kerstkaarten kijken, vindt ik zo leuk....
maar op jou vragen:

1. wat zijn de plannen?
Ik ga met mijn schoonfamilie 1e kerstdag vieren met heel veel cadeau's. Helaas is mijn moeder er niet want ze is in Italie. Het is voor het eerst dat mijn moeder er niet is met de kerst en dat vindt ik zo jammer. Maar ja... Kerstavond en 2e kerstdag zijn we lekker met zijn drietjes

2. wat trekken we aan?
Niet echt wat bijzonders. Een geeikte zwarte broek met een blouse ofzo. Enzo krijgt een mooie zwarte broek aan met blouse of ook een smoking.

Samen met mijn schoonfamilie maken we allemaal wat. De een maakt een salade, de ander speciale soepen, de ander lekker vlees. Tis een beetje een verrassing wat de ander dus heeft gemaakt.

Enne... hier in Utrecht is een zwarte beurs op zaterdag en zondag. Op zondag staan er vaak kledinghandelaren die smokings in mini-maten verkopen. Compleet met blouse. Tis zo gaaf!
Mijn tip is dus een zwarte beurs bij je in de buurt met kledinghandelaren.
Of de Albert Cuip markt in A'dam. Die zou het ook wel hebben

liefs
di silva

Terug
Bovenaan