Kerst!!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ben dit weekend al begonnen met de kerstboom op te tuigen, sinterklaas is naar huis dus mogen de lampjes van de zolder!
Wat doen jullie met kerst, wat krijgen de kids te eten, kado's onder de boom??
Ik denk er aan om de avond dat we onder 4e zijn te gourmetten, volgens mij kan de jongste dan gewoon meeeten, wel zo gezellig vind ik, de eerste kerst, mijn andere jongens zijn van augustus en juni, dus die waren nog veel te jong om echt mee te eten!
Ben benieuwd wat jullie van plan zijn,, misschien nog goede ideeen!

Gr MJ

Hey!

Kerst... Ja ik ben er persoonlijk niet zo dol op. 2 lange dagen binnenzitten...
Met kerstavond gaan we naar vrienden, de kindjes gaan daar in bed en dan gaan we spelletjes doen. Eerste kerst eten we bij mijn ouders en tweede kerst bij mijn schoonouders. Wij mogen dus lekker overal aanschuiven. Dat hebben we bewust zo geregeld, omdat ik nog aan het opkrabbelen ben van een burn-out.
Wij doen geen cadeautjes, ze hebben met Sint al zoveel gehad! En 31 januari word Ninthe 1 jaar dus dan is het weer cadeautjes verzinnen. Mijn zus doet wel met kerst voor alle kindjes een cadeau. En van ons gaat een gewoon iets extra's in de spaarpot.
Wat eten betreft, voor de oudste deden we gewoon alles in de staafmixer. Heerlijk vond hij het toen! Ik denk dat we dat voor Ninthe nu ook zo doen. Ze vind alles lekker, maar is nog geen held in stukjes eten.

Met oud en nieuw gaan we 's ochtends eerst lekker in bad, 's middags samen met de oudste oliebollen bakken. Ik weet zeker dat hij dat helemaal geweldig vind! En daarna lekker vingerverven of kleien. Dan maak ik er echt een feestje voor de kids van.

Groetjes Larissa

Hoi,

Wij zijn hier thuis ook dol op de kerst.
Dit jaar hebben we alleen geen kerstboom( nou ja zo'n kleintje vooop de tafel) maar de grote boom heb ik dit jaar achterwege gelaten, want anders blijf ik de hele dag zeggen van nee, en mag niet en niet doen. Kortom kan dan de hele dag voor politieagent spelen en daar had ik niet zo'n zin in.
De rest heb ik wel allemaal versierd.
Verder gaan we 1e kerstdag naar beide opa's en oma's,zodat we 2e kerstdag lekker voor ons zelf hebebn met lekker eten en een klein kadootje.
Wij gaan dan thuis lekker gourmetten, kan Yordi ook van mee eten en wat we bij de opa en oma eten, dan zien we dan wel weer. Dat is nog een verrassing.

Liefs marielle en yordi

Lekker op wintersport!!!! Oostenrijk we komen eraan!! Eerst lekker skieën, de hele dag buiten, nou ja ik een halve dag skiën en manlief een halve dag skieën. En 's avonds lekker uit eten met de hele familie. Mijn vader, zus, broer met viendin, oom, tante, nichtje met man en 3 kinderen, neef met vriendin, zijn er ook allemaal. We gaan inmiddels voor het 22e jaar naar hetzelfde plaatje in Oostenrijk en dit is de familie weer 1 kindje groter.
Morgen lekker de kerstboom opzetten met mijn oudste dochter. Heerlijk!!!!
(we zijn net terug van een dagje WinterEfteling en al helemaal in de stemming)

@ wildkatje24

Ik heb de grote boom wel gewoon opgezet, ik heb voor onderin een aantal onbreekbare ballen en denneappels gekocht, de kerststal heb ik dit jaar in de boekenkast gezet, een aantal planken geleegd en verschoven zodat hij er niet bij kan, ziet echt heel leuk uit!
De kinderen hebben op de speelkamer normaal ook altijd een kerstboompje, ik heb gisteravond een netverlichting aan het plafond gehangen, dus nu kan het kleine boompje boven op de gang, zodat de kleine ook gewoon daar kan komen!

Gr Mj

Hallo wij hebben de kerstboom al staan eigenlijk was het de bedoeling na sinterklaas ik was gaan shoppen voor sinterklaas kom ik thuis staat de kerstboom al opgetogen milton hardstikke enthousiast mamma kom kijken verassing voor een week af te tuigen is ook zo wat maar wel gezellig eerste kerst komt mijn moeder eten meestal halen we een indische rijsttafel en tweede kerst doen we misschien een bakje bij mijn zus en dan lekker thuis wat eten en we hebben afgesproken dat we nou eens wat leuke films gaan huren en lekker op de bank hangen we hebben momenteel al zo druk leven dat het gewoon lekker is om te hangen en niks hoeven te doen. Alleen ik weet niet wat ik tweede kerst weer n elkaar moet draaien van eten ach ik zie wel iets van aardappelkroketjes en lekker vlees en groente ofzo wat gaan jullie eten?

groetjes lisette

heyhey

wij hebben helaas dit jaar geen kerstboom.
niet vanwege nathalia, maar gewoonweg omdat het niet past hahaha
(nadeel van zo'n klein huisje) er hangen natuurlijk wel lampjes enzo.
nathalia vind het schitterend. had gisteren een huisje met licht en muziek aangezet, begint ze opeens heel hard te gillen van blijdschap en te dansen hahahaha

erwin heeft lekker een hele week vrij met de kerst.
wij gaan gezellig naar de dierentuin (blijdorp), zwemmen en even naar de schaatsbaan. om dan om de beurt even te schaatsen terwijl de ander toekijkt en met nathalia aan t spelen is.
de 21e komt erwin zijn vader en stiefmoeder ff op de koffie en met de kerstdagen zelf gaan we lekker met zn 3tjes dingen doen. wat we gaan doen, zijn we nog niet helemaal uit hahaha maar waarschijnlijk gewoon lekker thuis spelletjes spelen en films kijken ofzow.
moet wel zeggen dat wij helemaal niet van het vreetfestein zijn hoor.
t is echt niet zo dat de hele dag allemaal lekkere dingen op tafel staan.
erwin wilde heel graag gourmetten op 1e kerstdag en 2e dag wilde hij rollade eten hahaha

nathalia krijgt gewoon stukjes brood enzo maar weet niet of ik vlees geef, mischien een klein beetje( gepureerd want stukjes moet ze niet hahaha)

aanstaande zondag vieren wij al kerst bij mn ouders. hun gaan lekker naar disney met mn zusje en mn broer gaat naar zijn vriendin in zweden, vandaar dat wij al kerst vieren op de 14e hihihihi

fijne feestdagen allemaal!!

liefs, do

Hoi,

Ik ga deze week versieren en een boom kopen. Normaal vertrekken we op 2e kerstdag naar Oostenrijk, maar helaas geen geld ervoor dit jaar.
1e Kerstdfag gaan we naar mijn moeder en hebben pakjes onder de boom. 2 Kerstdag gaan we naar mijn schoonouders en we moeten dan nog ergens een keer naar mijn vader haha.
Bij mn ma wordt er altijd uitgebreid gekookt en bij mijn schoonouders gegourmet. Maar aangezien zowel mijn vriend als ik dat niet lekker vinden, willen we voorstellen dat wij wel de keuken in gaan. Maar daar zit nog een maar aan: Mijn schoonouders zitten in een crisis en mijn schoonmoeder doet overdreven vrolijk en hyper (zeker als haar broer ook nog komt, wat de bedoeling is) en dan is Myrthe helemaal van slag. Was ook al toen ik geopereerd was en zij 3 dagen hier in huis was. Myrthe at weinig sliep weinig. Dus ik wil alleen in de keuken staan als mijn schoonmoeder niet constant alle aandacht van Myrthe eist.
Zoals je ziet ben ik er nog niet helemaal over uit. Pffff konden we maar op wintersport hahahaha.
Verder zijn we lekker een paar dagen vrij en daar hebben we beiden behoefte aan.

Met oud en nieuw gaan we naar mijn peetouders samen met mn moeder en oom, dus dat wordt ook wel gezellig.
Mijn ma bakt altijd oliebollen, mjammie!

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan