Kerstboom en kruipende baby?

<p>Hoi!</p><p>Mijn vriend en ik zijn voor het eerst ouders van ons zoontje van nu 8 maanden. </p><p>De kleine kruipt en is elke dag lekker aan het ontdekken. </p><p>Nu met de kerst vinden we het altijd gezellig om de (kunst) kerstboom neer te zetten, maar we vragen ons af of dit wel slim is met zo’n ontdekkend baby.</p><p>Mij lijkt het geen probleem zolang er geen breekbare versiering in de boom zit en het een kunst kerstboom is.  Mijn vriend is een beetje een doemscenario denker en maakt me een beetje onzeker of ik hem nou wel of niet moet opzetten..</p><p>Daarom mijn vraag aan jullie, wel of geen kerstboom?</p><p> </p>

Zolang je er geen breekbare versiering in hangt en het een kunstboom is, lijkt met me geen probleem. En inderdaad, op een bijzettafeltje ofzo zetten. 
Wij hadden vorig jaar een klein boompje (1 meter ofzo) in de vensterbank gezet. Ook nog een optie. 

Tja, one way to find out.. Ik vond het ook erg spannend, maar het kan echt! Onze kerstboom staat al ruim een week (grote, echte boom, normale versiering, geen hekje) en de kleine van 9 maanden is af en toe nieuwgierig, maar na een paar keer duidelijk 'nee [naam]' zodra hij in de buurt kwam, lijkt hij het verbazingwekkend genoeg door te hebben ;)
Wel zijn we er altijd bij, maar alleen laten deden we hem sowieso al niet in de kamer. Ik zou het dus gewoon proberen. Gaat het echt niet, kun je 'm altijd weer opruimen.
Fijne kerst alvast!

Mijn zoon is iets ouder,  11 maanden nu.  Hij is echt van het ravotten,  ontdekken,  klimmen,  etc. Dus hoe dol ik ook ben op de kerstboom, gewoon neerzetten durfde ik niet aan. Hier heb ik de boom in de box gezet.  Die gebruikt hij toch niet meer.  Ik moet zeggen,  het staat nog leuk ook. Een het lijkt mij veilig.  Hij heeft er aan gevoeld en getrokken maar kan niet bij de balen en de boom staat stevig. 

Mijn zoon is iets ouder,  11 maanden nu.  Hij is echt van het ravotten,  ontdekken,  klimmen,  etc. Dus hoe dol ik ook ben op de kerstboom, gewoon neerzetten durfde ik niet aan. Hier heb ik de boom in de box gezet.  Die gebruikt hij toch niet meer.  Ik moet zeggen,  het staat nog leuk ook. Een het lijkt mij veilig.  Hij heeft er aan gevoeld en getrokken maar kan niet bij de balen en de boom staat stevig. 

Terug
Bovenaan