kerstboom

hallo,

mijn dochter is 20 maanden. de vorige kesrt konden we de kerstboom op zeten zonder dat ze er aan kwam. maar nu wat ouder en ze vind alles leuk.

hebben jullie tips, zodat we toch een kerstboom in huis kunnen hebben.
het is een kunstboom en alle versiering is al van plastic.

ik verwacht ook zo rond de kerst ons tweede kindje. het lijkt me erg gezelig dat de boom dit jaar toch kan staan.

ik zat te denken om een rek ervoor te zetten, die kan je kopen bij een babywinkel, maar erg duur rond de 175 euro, en op een tweedehands site vragen ze er ook nog rond de 125 euro voor.

groetjes henny
 
hoi,

Ons zoontje was vorig jaar net 2 geworden en wij hebben wel gewoon de boom opgezet. Ik had er inderdaad wel allemaal dingen in hangen van plastic. Als hij eraan zat dan gaf ik aan dat dat niet mocht. Dat werkte prima eigenlijk. Soms dan kon hij de verleiding niet weerstaan en moest hij er even aan zitten streng nee zeggen en dan ging het goed.  Ook heb ik hem een eigen kerstbal gegeven waar hij mee mocht spelen ipv in de boom.

Gewoon proberen ze moeten toch weten dat sommige dingen gewoon niet mogen..  

Groetjes Marian  
 
Wij hebben net een nieuw dressoir gekocht en besloten om daar de boom op te zetten dit jaar. Vorig jaar konden we hem ook gewoon in de huiskamer zetten, maar mijn dochtertje is rond kerstmis 18 maanden en ik weet zeker dat ze er aan zal zitten. Omdat ik geen zin heb, voornamelijk omdat ik dan net bevallen zal zijn van de 2e, om continue politieagent te spelen, zetten we dit jaar, weliswaar een iets kleinere, kerstboom op het dressoir.
 
Het wordt onze tweede kerst maar toen was onze zoon nog een maand.
Gezien onze katten er al niet vanaf konden blijven hebben we de kerstboom al jaren met kerst  buiten staan. ( in een grote pot vastgezet)
Dit is een echte dus.Er hangen kunstballen aan en staat voor het raam.
Dit scheelt een hoop naalden in huis.
En ik hoef niet te bedenken waar ik een plekje vrij moet maken in huis en eerlijk ik zou het nu ook niet weten met die box nu in de woonkamer.
Ik ben ook nog   jarig in die periode en dan is ruimte wel lekker.
Ik haal wel de lamp boven de eettafel weg en hang er een mooie kerstkrans met lichtjes enzo.Ik hoef dus niet elke keer te waarschuwen.

Er komt wel weer een dag dat het anders kan.

mamamartine
 
 
bij ons komt sinterklaas ook.
en dan de kerstboom pas.

ik vind het gewoon gezelig dat de kerstboom er staat.
ik verwacht rond de kerst mijn tweede kindje, dus lijkt me het extra gezelig met een boom
maar ik vroeg me gewoon af hoe andere het deden met een kleine dreumes in huis.

henny
 
Terug
Bovenaan