Kerstboom :-)

Nu de herfst echt is aangebroken gaat het bij mij alweer helemaal kriebelen voor de decembermaand!
Op 5 december komen mijn ouders en schoonmoeder langs voor een Sint-high tea. Expres niet al te laat, zodat de kleine er ook nog van mee kan genieten :-D
Mocht ik voor die tijd baby-pietenpakjes zien wordt dat natúúrlijk ook gekocht! Qua cadeau's wil ik het dit jaar (proberen!) bescheiden te houden, omdat ik ook erg van pakjes onder boom houd en de kleine 2 weken later ook jarig is.
Maar goed... (hahaha)
Waar ik nu dus een beetje over na zit te denken is wat handig is om te doen met de kerstboom. Ik ben echt een mega kerst fan en normaal gesproken hebben we altijd een super grote boom die helemaal vol hangt. Maar ja, de kleine man kruipt nu al in razend tempo het hele huis door, en het zou me niks verbazen als hij over 1,5 maand zelfs al een beetje kan lopen. Dus niet echt de perfecte situatie voor een kerstboom :-S
Daarom ben ik benieuwd hoe de ervaren moeders dat hebben gedaan in het verleden met een grijpgrage dreumes die alles sloopt wat op z'n pad komt ;-)
Ik zat zelf al te denken aan een kleiner boompje en dan op een tafeltje zetten, maar ja, dan gaat de kleine zich natuurlijk op trekken aan dat tafeltje en zodra hij dan één takje te pakken krijgt laat hij niet meer los tot de boom omver ligt denk ik!
Dusss... hoe hebben jullie dat aangepakt voorgaande jaren??
Ben benieuwd!

Liefs, 10e

Hoi,

hier nog geen ervaring. Mijn gevoel zou zeggen: de boom wat hoger zetten en verbieden eraan te komen en misschien wel ergens een klein boompje voor je kind, waar hij / zij wel aan mag. Ik heb al jaren een boompje staan met kleine kerstbeertjes en Dick Bruna figuurtjes en das altijd een succes bij kleine kids.
De grote boom zetten wij trouwens altijd extra vast met een stuk touw... (katten)

Nog een crea bea idee: hang de (kunst) boom ondersteboven aan het plafond, liefst in een hoek. Hebben we op mijn werk een keertje gedaan omdat we een erg aggressieve leerling in de groep hadden. Zag er leuk uit (en is weer eens anders dan anders)

Succes ermee!

groetjes Natasja

Hoi,

Wij zaten hier toendertijd met Mette ook mee. Het bleek echter heel erg mee te vallen. In eerste instantie zat ze er niet aan en toen ze het aandurfde vond ze de naalden prikken en bleef ze eraf (en nee het is geen voorbeeldig kind...). We hadden gewoon een grote boom maaaaaarrr we hebben wel expres onbreekbare ballen gekocht. We vonden die glazen ballen eng. Stel er valt er eentje...dat glas is vlijmscherp en ligt meteen overal. Met onbreekbare ballen zou ik het dus zeker gewoon doen. Ze trekken echt niet ineens een hele boom omver.

gr.Ing

Hai!
Hier hadden we een wat kleinere boom gekocht en op een verhoging gezet. Helemaal volgehangen met stoffen kerstversieringen, slingers en andere niet breekbare dingen.... Je weet maar nooit... Jules vond het toen prachtig om naar te kijken, maar bleef er wel netjes af! Jules is van december, dus was toen net een jaar geworden!

Groetjes Antoi

Terug
Bovenaan