<p>Hoe gaan jullie om met kerstdiners? Wij eten met kerst altijd bij onze families, maar ik merk dat ik het erg lastig vind om de controle over het eten uit handen te geven... Herkennen jullie dit? Mijn schoonouders en ouders hebben in het gehele kerstdiner rekening gehouden met mijn zwangerschap (geen rauwe producten). Maar toch kan ik het niet laten om zo nu en dan even in de keuken te checken hoe het eraan toegaat en te helpen. Mijn schoonvader doet alles graag zelf en toen ik hem gister alles (inclusief rauwe kip) op dezelfde snijplank zag snijden, begon ik me weer zorgen te maken... ik heb daarom alleen verhitte producten gegeten muw een sausje met yoghurt, knoflook en bieslook. Toen ik vannacht veel last had van mijn maag en darmen bleef ik maar malen. “Hij zal toch niet ook de bieslook en knoflook op diezelfde plank hebben gesneden”. Ik word gek van mezelf en mijn eigen alertheid en gedachten, helemaal met nog een kerstdiner vandaag... Zouden dit de hormonen zijn? herkennen jullie dit en hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb dit overigens ook wanneer ik iets eet in een restaurant. Iedereen doet zo zijn best om rekening met me te houden maar toch blijf ik ongerust...</p>