kerstfeest vieren

hoi mama's,

Bijna kerstmis. Dat is voor de meesten gezinnen  geweldig leuk. Voor ons niet zo omdat mijn moeder ernstig ziek is en nog maar een paar  maanden heeft. Ze ligt nu in het ziekenhuis en met de kerst ook nog wel (haar laatste kerst viert ze dus daar). Ze willen eerst een aantal behandelingen geven voor wat versterking en daarna mag ze naar huis. De laatste maandjes die ze dan nog heeft.
Natuurlijk, dit is de moeilijkste tijd van mn leven! Maar ik heb mijn zoontje van 16 maanden. Voor hem ga ik positief door. Mijn werk vraagt al veel van me deze tijd (ik werk in een parfumerie) en daar is het nu erg druk. Maar ondanks mijn werk en mijn moeder wil ik ook leuke dingen doen met mijn zoontje (en man). Ik heb zulke mooie kerstkleertjes voor hem en wil het gewoon graag vieren. We hebben een mooie boom, we kijken kersttekenfilms, luisteren kerst c.d's en ik lees kerstverhaaltjes voor. Maar ik merk nu dat ik ook nog voor mezelf zorgen even echt niet trek. En dat merkt mijn man dan ook weer. Want de frustratie die dat oplevert reageer ik op hem af. Een echte kerststemming is dus ver te zoeken!
Maar wellicht valt het allemaal mee, en als de drukte van de komende twee weken achter de rug is hoop ik dat  er enige  rust wederkeert.
Hoe vieren jullie kerstmis en wat doe je om je kindje ervan te laten genieten?
Zijn er nog meer mama's hier voor wie het dit jaar allemaal niet zo vanzelf gaat met de kerstvreugde?

Liefs mama van Pip
 
Sterkte meid!! Je mag ook best verdrietig zijn, ik denk dat je zoontje dat toch ook wel merkt. Probeer er wat van te maken, voor je zoontje, je moeder, man/vriend en ook voor jezelf, en probeer ook voor jezelf te zorgen.

Sterkte,
lia
 
Hallo mama Lina,

Dit zal een hele bijzondere en emotionele kerst worden. Vooral veel filmen, foto's maken en proberen te genieten van de mooie momenten met je moeder! En blijven communiceren hierover met je man...
Om terug te komen op je vraag over hoe andere jonge gezinnen kerst vieren, hier mijn antwoord. Onze zoon is nu 15 maanden en zal op dit moment welk íets mee krijgen van het hele gebeuren, maar in zijn herinnering zal wellicht iets minder blijven hangen.
Onze boom moet nog de kamer in en versierd worden, dat gaan we het weekend doen. De adventskrans hangt natuurlijk al wel een tijdje (4 weken voor kerst; een krans met 4 kaarsen en elke zondag branden we een kaarsje extra tot aan kerst). Maar ik laat kerst net als andere jaren "over me heen komen". Probeer het gezellig te maken in huis en beide kerstdagen staan in het teken van familie (-bezoek).
Voor jullie zal het een hele andere kerst worden en ik kan me voorstellen dat je dan extra je best wilt doen om het zo leuk en mooi  mogelijk te maken. Pff, dit zijn pittige tijden meid! Ik kan je alleen maar heel veel sterkte toe wensen en vraag niet te veel van jezelf! Ieder mens kan veel hebben, maar blijf je grenzen bewaken.
Hoe is het trouwens met je plannen rondom het werken? Dat had je in een ander lijntje verteld.
Veel sterkte!

Groetjes Marieke
mv Stan, 04-09-2004
 
hoi,

dat is niet zo mooi, zeker niet rond dit soort dagen! Je kan er idd. maar het beste van maken om er toch wat leuke herinneringen aan over te houden.
Voor de rest zou ik alles over me heen laten komen en je vooral niet te druk maken en genieten van de mooie momenten die eventueel komen gaan.
Voor ons is dit jaar ook een andere kerst dan anders.
Ik heb een zoontje van drie maanden en ben oorspronkelijk van engelse afkomst en we zouden dit jaar met mijn familie zoals elk jaar naar engeland gaan voor de kerst.
Dit gaat helaas niet door omdat de moeder van mijn moeder wat aan het kwakkelen is en er een 15 jarige hond rond wandelt die mijn moeder niet meer naar een pension durft te brengen in   frees dat hij dat niet meer overleeft.
Dus is mijn vader voor het eerst in zijn leven niet bij zijn moeder met de kerst en voor ons ook wat sneu omdat ik charley (mijn zoontje) niet kan voorstellen aan zijn overgrootoma en opa.
Ook ik laat dit jaar dus maar de kerst over mij heen komen en zie wel wat er van komt . Weet wel dat ik dit jaar veel bij mijn ouders zit omdat mijn vader het daar vooral moeilijk mee heeft en eigenlijk de kerst zoals we het daar zouden vieren zo goed als het kan hier vieren .
Ik wens je veel sterkte en succes in deze moeilijke peroide !!!!!!!!!!
groetjes van cindy
 
Ach arme! Ik wens je heeeel veel sterkte de komende tijd. Probeer tegen je partner open te zijn over je gevoelens... deel je verdriet met hem in plaats van je op hem af te reageren. Je geeft hem dan beter de gelegenheid om er op een positieve manier voor je te zijn. Je zult zijn begrip en hulp nodig hebben, bijvoorbeeld als je even tijd voor jezelf nodig hebt in deze drukke tijden. Heel goed van je om voor je gezin aan alle kerstdetails te denken! Alles gezellig te maken en zo... maar verberg je verdriet niet teveel... want de mensen die dichtbij je staan zien het verdriet toch wel. Je emoties inhouden omwille van de gezelligheid maakt het alleen maar zwaarder. Voor jou en voor de mensen die van je houden! Veel sterkte!!
 
Terug
Bovenaan