Kerstkaarten op kleuterschool

Kerstkaarten ronddelen op kleuterschool

• Leuk toch!

Stemmen: 1 25.0%
  • Moet dat nou!

Stemmen: 1 25.0%
  • Maakt mij niet uit.

Stemmen: 2 50.0%
  • Geen van bovenstaande.

Stemmen: 0 0.0%

• Totaal aantal stemmers
    4

Essil

Moderator
Afgelopen week werden er kaarten uitgedeeld in de de kleuterklas van mijn dochter. Voor mij een verrassing, op mijn basisschool gebeurde dat vroeger niet.
De school kwam direct daarop met regels, zoals, wanneer je kaarten uitdeelt, moet dat wel aan de hele klas.
Ergens vind ik het wel leuk, maar aan de andere kant is het ook een hoop extra werk. En ben ik de basisschool prima doorgekomen zonder ooit kerstkaarten gemist te hebben.

Hoe denken jullie hierover?

Ik zou nooit, nooit, nooit eigen basisschooltijd vergelijken met dat van je kind. Dat is 100% anders, echt. En hoeveel extra tijd kost het om zeg 30 kerstkaarten bij de Action oid te kopen, 30x groetjes (naam kind) op te schrijven en ze in een envelop te mikken. Kind kan ze dan uitdelen en klaar.

Beste Essil, ik vind het opzich een leuk idee dat iemand heeft verzonnen dat zijn kind kerstkaarten uitdeelt. Vooral als zijn of haar kind daar blij van wordt. Als dit bij mijn zoontje in de klas zou zijn dan zou hij dat denk ik ook leuk vinden, echter zou ik mijzelf niet meteen geroepen voelen om dat dan ook meteen terug te doen. Ik vind het leuk maar niet iets waar ik zelf extra tijd aan wil gaan besteden (ik heb het ook druk zat). Misschien kunnen de kids op school zelf de kerstkaarten met elkaar gaan maken als activiteit? Daarnaast vind ik het logisch dat je altijd kijkt naar hoe het bij jou zelf was als kind. Tuurlijk is de tijd anders maar vergelijken is heel menselijk en helemaal niet zo gek. Blijf bij jezelf en doe wat prettig voor jou voelt!

In mijn basisschooltijd deelden we ook kerstkaarten uit en werd je ook verzocht bij iedereen in je klas te doen. Maar als je het niet deed ook prima. Overigens was dit vanaf groep 4 een ding. Dus dan schreven wij ze zelf. Misschien dat dat scheelt.

Ik zou denk ik denken als je dochter er niet zoveel mee heeft lekker niet doen. En als zij het leuk vind maak je er een gezellige middag van samen kerstkaarten schirijven. Zij kleuren jij groetjes X erop.
Maar ik snap dat je er niet zo'n behoefte aan hebt om te doen haha.

De suggestie om daar een activiteit/middagje van te maken is wel een mooi idee. Voor dit jaar wel iets te last minute.

Mijn oma maakte vroeger al haar kerstkaarten zelf. Ze had een vol adresboek, dus echt veel werk. Ik heb haar wel eens geholpen. Ze vouwde figuurtjes van theezakjes en plakte die op de kaarten. Maar zij vond handwerken ook heel leuk, ik wat minder. Dus misschien iets simpelers dan dat. Zeker als het voor de hele klas is.

Ik zou nooit, nooit, nooit eigen basisschooltijd vergelijken met dat van je kind. Dat is 100% anders, echt. En hoeveel extra tijd kost het om zeg 30 kerstkaarten bij de Action oid te kopen, 30x groetjes (naam kind) op te schrijven en ze in een envelop te mikken. Kind kan ze dan uitdelen en klaar.
Dat het anders is, weet ik ergens wel. Mijn moeder was ook weleens verbaasd over wat ik al dan niet op school leerde. Maar ik vergelijk met wat ik ken.

Terug
Bovenaan