Kerstkindje

Hoi, mijn zoon Steyn is een echt kerstkindje, geboren op 25 december.
Ik was eigenlijk eens benieuwd of er nog meer moeders zijn hier met kerstkindjes en hoe jullie het ervaren. Ik bedoel... hoe was Kerstmis voor jullie een jaar later? Hebben jullie toen echt de verjaardag van je kindje gevierd of toch gewoon Kerstmis of een combinatie?

Groetjes,
Mir

Ja.Ik heb ook een kerstkindje!Ook geboren op 25 dec.Ik lag toen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging, dus ze hebben het gehaald.Maar ik vond het wel heel appart hoor.Tweede kerstdag lag ik er nog en toen hoorde ik mensen zingen....Ik had zoiets wat is dit joh!Dus toen zei de zuster ja dat is het zangkoor, die zingen kerstliederen......Uhmmmm.....kerst?O hey verdraait het is kerst!Haha!Best wel bizar!Je hebt helemaal geen kerstgevoel!En een jaar later met der verjaardag.Ik had uitnodigingen verstuurd.Ik heb wel alleen familie uitgenodigt omdat je vrienden niet met kerst wilt 'verplichten' naar een verjaardag te gaan....Maarja de ene na de andere belde af....De zaterdag voor kerst!!!Ik taart besteld voor 30 mensen.....Uiteindelijk kwamen er 14!Mijn 'schoonfamilie' is van 'Christelijke' afkomst.En dan is kerst toch een soort iets van heiligs ofzo....Mijn familie(2 broers en moeder) zijn s'ochtends geweest en de familie van mijn man kwam s'middags.S'avonds hebben we met mijn familie geqourmette.Maar dat je nou kan zeggen hey het was echt kerst nee totaal niet!Het was echt een kinderverjaardag!Ik wou wel de versiering bijv in ook een beetje kerstsfeer doen, maar dat lukte uiteindelijk niet!We hebben het gewoon met kerst gevierd omdat we zoiets hebben van nou ze is dan jarig dus dan vieren we het ook.En wie er dan geen zin heeft of denkt andere verplichtingen te hebben, nou dan moeten ze dat lkkr doen.Onze kerst wordt in ieder geval nooit meer zoals die de voorgaande jaren is geweest.Maar wel ontzettend veel mooier!

liefs

Hee, wat leuk! Een reactie....

Het is wel bijzonder he, een kerstkindje en toch zeker op 1e Kerstdag.
Bij mij begonnen de weeën op kerstavond en ik had eigenlijk geen idee dat ik al 16 uur bezig was geweest, toen Steyn uiteindelijk met een vacuumpompje werd geboren. Had gedacht dat het nog 24 december was, maar nee.... het was 1e Kerstdag. En wij hadden ook zoiets... het is zijn verjaardag dus vieren we het ook. Bij ons kwam ook alleen familie, maar we hebben het een week later nog wel voor vrienden gevierd. Die toch de "verplichtingen" hebben op zo'n dag. En wat ben ik blij dat ik die niet meer heb. Althans niet op 1e Kerstdag :) 's- avonds bleven de opa's en oma's bij ons eten, dus was het voor hen toch een beetje Kerst. Ik had wel het huis versierd met een kerstboom e.d. maar op Steyns verjaardag hingen er toch slingers en ballonnen tussen, hahaha. Was daarna wel blij dat de kerstversiering weer weg kon, hoor! Want dat is eigenlijk toch wel een beetje veel van het goede, maar ja...

Vind het ergens voor hem niet leuk, dat hij op 25 december jarig is. Al zijn zijn papa en mama wel altijd vrij natuurlijk.

Groetjes,
Mir.

He meiden wat leuk. Ik heb ook een kerstkindje. jeske is van 26 december. Aan het eind van de middag braken mijn vliezen. Volgens de Gyn zou het maar zo de volgende dag kunnen worden maar we konden niet meer naar huis want opeens ging het in een sneltreinvaart en is Jeske om kwart voor 12 geboren.

Wij zijn vanaf nu dus ook bezet op 2de kerstdag en gaan niet meer naar beiden families op eerste kerstdag. Dat betekent dat we het ene jaar kerst bij de ene familie vieren en het andere jaar bij de andere familie. Schoonmamma had nog wel even moeite om dat te verteren maar helaas voor haar.......ik blijf niet heen en weer rennen. 2de kertstdag vieren we Jeske verjaardag lekker thuis en zo klein mogelijk met alleen familie. Als ze zo oud is dat ze toe is aan een kinderfeestje vieren we dat natuurlijk ook op een andere dag. Ik vind het nog steeds bijzonder om een kerstkindje te hebben en vond de eerste verjaardag geweldig.

Hoihoi!
Martijn is ook van 1e kerstdag. Vorig jaar hebben we inderdaad kerst voor ons gevoel een beetje overgeslagen.
Dit jaar hebben we het wel gevierd. Tegelijk met Martijns verjaardag. Gewoon 's morgens naar de kerk (de hele familie is christelijk, dus dat deed iedereen verder ook.) En uit de kerk was het feest. Familie kwam, maar ook vrienden. Geen enkel probleem. We hadden wel gevraagd of iedereen voor het avondeten weer wilde vertrekken. Dan hadden we  's avonds nog even rust met z'n 3-en. De volgende dag zelf 's middags pas vertrokken voor een etentje bij een broer en zus. Een prima kerst en verjaardag zo!  

Hoihoi,

Lange tijd niet op het forum geweest, maar vond het nu toch wel weer leuk is ecen te snuffelen.

Ons kindje is van 2e kerstdag!! Ik vind het echt heel speciaal. Heb haar verjaardag wel gewoon gevierd.  Later nog voor de kleine nichtjes en neefjes.

Groetjes Marja (mama van Terésa)

Terug
Bovenaan