Kerstrecepten enzo

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Is het een idee om kerstrecepten uit te wisselen en ideeen voor gangen die je met de kerst kunt maken?

groetjes Maris

ps nu ga ik zo naar bed, maar ik zal van de week wat recepten posten

Ja goed idee, kan ik ook ´s wat leren, ha ha ha, want wij eten met kerst:
1e kerstdag; gourmetten thuis, samen met mijn ouders en mijn zusje; lekker makkelijk!
2e kerstdag; ik vraag of mijn moeder konijn voor ons wil maken. Heeft ze al 's eerder gedaan met kerst. Ze zegt dat ik het zelf ook wel kan, maar ik wil geen konijn in mijn koelkast. Ieuw, de gedachte alleen al, ik zie dan echt zo'n lief snoezig koppie. Ik heb echt jaren geen konijn gegeten (eten we alleen met kerst hoor) omdat mijn zusje er een heel verhaal bij zat te vertellen (in de trend van 'gisteren zat ie nog in zijn kooitje'). Nu ben ik eroverheen, maar ik moet er niet bij nadenken terwijl ik het eet. Zo eet ik ook geen mosselen, heeft ze ook een keer zitten ontleden. Hier ben ik nog niet overheengestapt.

Sorry, heel verhaal, maar het komt er op neer dat ik echt wel wat van jullie, keukenprinsessen, kan leren!

x

Hoi,

Nou hier volgt mijn ingewikkelde kerstrecept:

Je gaat naar de Albert Heijn. Loopt naar de vleesafedling en zoekt een lekkere kant en klare vlees of vis schotel.
Thuis zet je de oven aan (temperatuur staat op de verpakking) en als deze is voorverwarmd doe je de schotel de oven in.
Lekker aardappeltjes erbij bakken, salade maken, verse groente en zelfgemaakte appelmoes (of stoofpeertjes als oma ze maakt)..... En genieten!

Groetjes van topkok Karin!

In navolging van Karin dan hier mijn kerstrecept tip.
Je belt op tijd je favoriete restaurant. Zegt voor hoeveel personen je eten wilt hebben en gaat het met kerst afhalen. Ons lievelingsrestaurant is dicht met de kerst dus wij halen het een dag van tevoren op en doen het in de magnetron. Dit jaar wordt het dus weer indisch net als vorig jaar en op de verjaardag van Marissa.
Groetjes van nog zo'n topkok

Hahaha wat een topkoks hier!
Nou ik ben ook niet echt een keukenprinses hoor, vroeger maakte mijn moeder met kerst altijd Lasagna en gebraden kip, echt zo lekker.
Geen lasagna zoals wij hollanders dat maken maar echt op de italiaanse manier (mn moeder dr 1e man was Italiaans dus heeft ze geleerd van dr 1e schoonmoeder).

Helaas heb ik dus ook niet echt tips.
Wij doen dit jaar bij ons op 2e Kerstdag een Kerstbrunch met de familie, ik heb een visschotel besteld bij de visboer en ik zorg voor lekker broodjes en beleg en wat andere hapjes (wat weet ik nog niet precies)

groetjes van Sonja en eet smakelijk allemaal

bij deze dan een recept om hoge ogen te gooien bij het toetje
dat blijft de meeste mensen toch het beste bij.

men neme 2 a 3 bolletjes roomijs daar een paar schrijfjes banaan omheen en je hebt van dr oetker van die handige tubes chocoladesaus dot slagroom en voila een bananensplit royale.

oja als je de banaan weglaat heb je een dame blanche
het is niet moeilijk.
 desnoods voor een superfeestelijk effect wat sterretjes erbij.

Een toetje heb ik ook nog wel. Wat vanille ijs. Zo'n pot kersen op siroop kopen. De pot kersen warm je even op in een pannetje. Vervolgens doe je ze in een leuk schaatje. Iedereen kan dan lekker ijs pakken, warme kersen er over en slagroom op tafel zetten. Echt heerlijk, makkelijk en goedkoop.

Ik ben ook geen keukenprinses, maar het volgende is wel lekker.

Moten zalm kopen. Bestrooien met kruidenmix van versteegen (echt super lekker). Deze apart in een pan bakken.
Champignons, paprika, spinazie en doperwten bakken/warm maken.
Pot eigen merk witte pastasaus van perfekt. En dan pasta erbij.
Echt zo lekker!!

En als tussendoortje/extra hapje;
Gevuld stokbrood.
Koop af te bakken stokbrood (wit is het lekkerst) per 2 stokbroodjes heb je het volgende nodig;
400 gram gehakt, halve paprika, bakje champignons, 1 ui, knoflook (naar eigen smaak, ik gebruik en 4 teentjes in) gewone gehaktmix en stuk of 5eetlepels ketjapsaus (niet te veel, wordt het heel zout)     (garnering: plakjes ontbijtspek en geraspte kaas)
De ingredienten hak je fijn in de hakmachine of fijn snijden met een mes en dan meng je alles door elkaar.
Stobroden door de helft snijden en daarna ook plat door de helft snijden.
Dan verdeel je de gehakt over het stokbrood (meestal heb je wel wat over voor losse gehaktballetjes)
Dan doe je de plakjes ontbijtspek verdelen over de stokbroodjes en als laatste strooi je de geraspte kaas over de stokbroodjes heen.

Dan doe je het 15-20 minuten in de oven op 180 graden en smullen maar (bereidingstijd kan verschillende zijn per oven)

Makkelijk voorgerecht: hollandse garnalen op een bedje van dun gesneden ijsbergsla met een scheutje cocktailsaus erover.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan