Kerstster; pas op!

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Misschien ten overvloede, maar pas op met Kerststerren (die plant). Die is namelijk giftig en dus gevaarlijk voor onze kleine pukken!
'k Zag toevallig op het zomer2006-forum ook de waarschuwing, maar wil hem ook aan jullie nog even meegeven.

Mocht je een kerstster in huis hebben; hou 'em buiten bereik van je kleintje. En als je op bezoek gaat rondom de feestdagen bij iemand anders, kijk dan ook goed uit!

Groetjes,

Jacoline.

Hij is dus ook heel giftig voor huisdieren, dus KT, pas ook op voor je hond.
Hier hebben we een keer op 2e kerstdag  met de poes bij de dierenarts gezeten en moest haar maagje worden leeg gepompt.
Dus hier komt er zoieso geen ster in huis.
Sil

Bedankt Sil! Geen kerststerren hier dus... Ons hondje is ook niet zo kieskeurig met wat hij in zijn mond stopt.

KT

Hmm, aan huisdieren had ik nog niet eens gedacht! Goeie Sil.
Bij ons komt 'ie ook gewoon niet in huis. Maar ik hou wel even m'n ogen open bij de (schoon)familie als we die de komende tijd bezoeken...

Ik kreeg gisteren een kleintje van mijn schoonpa. Wij hebben geen dieren in huis (wel een konijn buiten) maar ik heb hem op de vensterbank achter de bank gezet. Daar kan Efraim er zoiezo niet bij en mocht er een blaadje afvallen dan valt ie achter de bank waar Efraim dus ook niet kan komen.

hoi,

Ik ben dierenarts en ik heb 3 jaar geleden ook een keer een kat 2 dagen in de opname gehad. Echt dood en doodziek na het eten van de kerstster.
En als we het toch over huisdieren hebben: pas ook op met chocola, want zeker pure chocola kan dodelijk zijn voor honden en katten!

groeten ELke

Hahahaha, alsof de hond ooit de kans krijgt om mijn chocola op te eten .

Maar serieus, dit wist ik ook niet (en chocola is hier toch wat frequenter aanwezig dan kerststerren).

KT

Terug
Bovenaan