ketonen in urine

Hoi allemaal.

Vanmorgen heb ik mijn urine laten controleren bij de huisarts omdat ik dacht weer een blaasontsteking te hebben. Dit blijkt niet het geval maar er werd wel gezegd dat ik ketonen in mijn urine had en dat ik de gynaecoloog moest bellen omdat dat kan betekenen dat mijnn nieren het niet goed meer zouden doen.
De assistent van de gynaecoloog vertelde me na overleg dat het geen kwaad kon.
Volgens de assistent van de huisarts moest ik het rustig aan doen en meer drinken.
Ik heb maandag een afspraak bij de gyn. en dat was volgens haar vroeg genoeg.

Morgen ga ik niet werken (ik ben ook vreselijk moe) maar maak me toch wel wat zorgen.

Hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie meer?

Groetjes Minke (23wkn+3dgn)

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel gehoord dat dit voorkomt bij lang op dieet (ben je misselijk geweest met veel spugen?) te weinig drinken of veel zware lichamelijke inspanning.
Verder schijnt het niet echt schadelijk te zijn, dus niet teveel zorgen maar wel rustig aan he!

Ik heb werkelijk geen idee wat het is en waar het doorkomt. Maar wellicht kun je nog even bellen om te vragen wat het precies is en wat je er aan kunt doen?

groetjes Mariska

Ik heb ketonen in begin van zwangerschap gehad. Maar ik gaf heel veel over en dronk veel te weinig.

Bij mij was het geval dat ik meer moest drinken om dat ik op randje van uitdroging zat. Maar ook al dronk ik het op dan gaf ik zelf het water weer over.
De verloskundige is toen nog bij mij langs geweest. Volgensmij kon het toen niet veel kwaad voor ons kindje , maar wel voor mijzelf.

Geen idee of je nou bij de gyn onder controle staat, maar anders kun je nog eens bellen met de vk of de huisarts. Komt vast allemaal wel goed.

Sterkte en lekker uitrusten en veel drinken!

Groeten

Diarich