ketonen in urine

Hoi allemaal.

Vanmorgen heb ik mijn urine laten controleren bij de huisarts omdat ik dacht weer een blaasontsteking te hebben. Dit blijkt niet het geval maar er werd wel gezegd dat ik ketonen in mijn urine had en dat ik de gynaecoloog moest bellen omdat dat kan betekenen dat mijnn nieren het niet goed meer zouden doen.
De assistent van de gynaecoloog vertelde me na overleg dat het geen kwaad kon.
Volgens de assistent van de huisarts moest ik het rustig aan doen en meer drinken.
Ik heb maandag een afspraak bij de gyn. en dat was volgens haar vroeg genoeg.

Morgen ga ik niet werken (ik ben ook vreselijk moe) maar maak me toch wel wat zorgen.

Hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie meer?

Groetjes Minke (23wkn+3dgn)

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel gehoord dat dit voorkomt bij lang op dieet (ben je misselijk geweest met veel spugen?) te weinig drinken of veel zware lichamelijke inspanning.
Verder schijnt het niet echt schadelijk te zijn, dus niet teveel zorgen maar wel rustig aan he!

Ik heb werkelijk geen idee wat het is en waar het doorkomt. Maar wellicht kun je nog even bellen om te vragen wat het precies is en wat je er aan kunt doen?

groetjes Mariska

Ik heb ketonen in begin van zwangerschap gehad. Maar ik gaf heel veel over en dronk veel te weinig.

Bij mij was het geval dat ik meer moest drinken om dat ik op randje van uitdroging zat. Maar ook al dronk ik het op dan gaf ik zelf het water weer over.
De verloskundige is toen nog bij mij langs geweest. Volgensmij kon het toen niet veel kwaad voor ons kindje , maar wel voor mijzelf.

Geen idee of je nou bij de gyn onder controle staat, maar anders kun je nog eens bellen met de vk of de huisarts. Komt vast allemaal wel goed.

Sterkte en lekker uitrusten en veel drinken!

Groeten

Diarich

Ik dacht dathet eiwitten zijn die in je urine zitten?? Kan idd als je dieet, overgeeft, te weinig drinkt. Als de gyn zegt dat het verder geen kwwad kan en maandag vroeg genoeg is om te komen zou ik proberen je daar aan vast te houden, morgen dagje rustig aan en veel drinken. Als je, je wel veel zorgen maakt zou je misschien je bloeddruk kunnen laten meten? Daar is ook veel info uit te halen, of toch nog een keer bellen, dat je je ongerust maakt?

lfs Mick

Hoi!

Zelf heb ik ook erg snel last van blaasontsteking(eiwitten) en nierbekkenontsteking (bacterie). Vooral november t/m maart. Ik heb hier jaren last van gehad en de ene pil na de andere pil moeten slikken totdat ik uiteindelijk niet meer kon lopen en dus nierbekkenontsteking had. Pillen hielpen nu wel, maar binnen een maand wederom blaasontsteking.
Nu kwam een buurvrouw met het idee om krachtige cranberry bruistabletten van de HEMA te gebruiken. Bij haar hielp het goed. Ik was zelf wat sceptisch en dacht zelf, nou dat zal wel niet helpen. Maar uiteindelijk radeloos te zijn door steeds aan 1 stuk door blaasontsteking te hebben heb ik het toch maar gehaald. € 3,50 voor 20 bruistabletten. Elke dag 1 en na een week was alles weg!! Ik heb het die winter geheel gebruikt en nooit meer last gehad. Nu kreeg ik begin november weer last (na 4 jaar blaasontsteking vrij te zijn) Meteen bruistabletten gehaald en alles is over.
Wellicht is dit een tip om te proberen.

Groetjes Maaike

dank je wel voor jullie reacties.
Ik ben in het begin van mijn zwangerschap ruim 5 kilo afgevallen en inmiddels is daar nog helemaal niets bijgekomen. Mijn gezicht wordt wel steeds smaller dus val ikzelf af terwijl de baby groeit.
Ik voel hem gelukkig ook elke dag en maak me om hem ook minder zorgen.
Ik plaste ook steeds maar heel weinig en dan kun je ook ketonen in je urine krijgen. Het is een afvalproduct als je veel afvalt.
Ik drink nu meer en moet morgen en overmorgen wel werken.(ik had liever nog  even vrij genomen maar voel me dan zo schuldig)  Maandag had ik al een afspraak met de gyn. dus dat kwam goed uit.

Groetjes Minke

Terug
Bovenaan