Ketting met balletje

A

Anoniem

Guest
Vraagje mijn moeder had het over zo'n ketting met een rinkelballetje, of ik die zou gaan kopen
Ik heb gezegd dat ik dat nog niet wist, weet eigenlijk niet of het effect heeft, wat het doet en of het wel goed is.
Heeft iemand er ervaring mee??
Liefs een trotse kyrabella

Hoi Kyrabella,

Zelf heb ik er geen ervaring mee. Maar ik heb ooit eens gehoort dat het niet verstandig is om zo'n balletje te gebruiken. Danwel omdat je kindje er op reageert, wat ook de hele bedoeling is. Het kan alleen heel frusterend zijn om steeds het zelfde geluid te horen. Je kindje kan door het geklingel onrustig worden, net als wij volwassenen is een herhaling van een bepaald geluid, denk aan een druppende kraan of een eentonig melodie tien keer achter elkaar, heeeeeeel irritant.

Verder is het in de laatste weken ook niet aan te raden omdat je kindje in een stuit terecht kan komen, wanneer je hanger niet goed hangt.

Of dit allemaal ook waar is?? heb ik geen idee van.

Groetjes Evy

Bedankt voor je reactie, nou dan weet ik het wel dan ga ik dat niet doen, had ook zelf al zoiets van nee doe ik niet, en als je het doet om de mensen om je heen, die zien het toch wel:)

LIefs

Vroeger droegen zwangere vrouwen vaak zo'n kettinkje met een balletje met als doel dat de baby het geluid zou herkennen en rustig zou worden. Ik kan me er ook iets bij voorstellen dat zo'n baby denkt 'hee ga eens weg met dat rotballetje ik wordt er gek van!' (nou ja denken zal ie niet maar je snapt het wel). Enne die dingen zijn inmiddels ook nog eens helemaal niet meer hip dus ik zou het ook niet doen.

gr.Ing

He Kyrabella..

Ik raad het je aan om het niet te doen en waarom niet..het is wel waar wat de meiden hier zeggen ..de baby komt in een stuit te liggen want hij gaat op het geluid af ..draai gewoon lekker muziekie thuis..
Veel succes verder met je zwangerschap..!

Liefs een trotse aanstaande moeder .. 15wk 5 dg

Hoi. Ik vond ze in het begin ook heel erg leuk maar heb er toch nooit een gedragen. Ik heb ook ooit eens gehoord dat de kindjes dan zo gaan liggen om maar het geluidje te blijven horen en dat je dus een grotere kans hebt op een stuitliggertje... Weet natuurlijk niet of het waar is, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen haha..
Gr. Anne-Marie

ja ook ik heb gehoord dat je kindje naar het geluid zal proberen te "zwemmen" en in een stuit ligging kan komen dus ik zal het niet doen..

Liefs Iris
7w2d

Oke echt duidelijk dus, ik ga het niet doen, bedankt voor jullie reacties.
Inderdaad gewoon leuke muziek draaien:)

Liefs kyrabella
28 jr eerste kindje
( 6 weken volgens babybrabbel )

Terug
Bovenaan