Keuze kinderwagen

Hoi allemaal,

het duurt nog even maar ik was net alvast een beetje aan het rondneuzen voor een kinderwagen. Hoe maken jullie in hemelsnaam een keuze in dat gigantische aanbod en welke assecoires zijn van belang? Ik zou het liefst alles in 1 koop doen; maar heb je dat als je bijv een wagen van 900 euro koopt of komt daar nog van alles bij?

hopelijk kan iemand mij op weg helpen :)

Hoi meid

lastig he uit zoveel keuze! Maar ga gewoon een dagje kinderwagens testen, hebben ik en mijn man ook gedaan bij babypark.

mijn man is vrij lang (1.98) dus een hoge greep was voor ons prio, en dat hij dan niet tegen de mand aan de onderkant loopt. Ook het simpele inklappen vonden wij heel belangrijk. Ik vind de joolz heel mooi maar die beugel in het midden zelf erg onhandig. Ook het inklappen vond ik niet echt denderend bij de joolz. Wij zijn uiteindelijk verliefd geworden op de Nuna Ivvi Savi, en dan met de reiswieg, wandewagen en de pipa icon autostoel (met isofix) hij klapt supermakkelijk in en ik vind het gewoon een perfecte wagen maar ieder natuurlijk zijn ding! Maar ga vooral testen en alles uit proberen!

Kijk naar wat door jou belangrijk is.

ik heb jaren bij prenatal, easywalker en bugaboo gewerkt. Maar voor iedereen is de keuze anders. Woon je op in Amsterdam 3 hoog, dan heb je meer aan een lichte kinderwagen waarvan je het frame aan de muur kan hangen, rij je een Peugeot 107 dan wil je ook geen mega wagen. Ben je een echt wandelaar, dan kan je beter kijken naar een wagen met lucht banden ipv hard plastic.

Bedenk eerst wat voor jou belangrijk is en kijk dan naar welk merk/type dit bied.

Wensen zoals er moet een maxi-cosi op passen hebben ze tegenwoordig allemaal.

Wat vaak als verkoop truck gebruikt wordt: je kan veel bagage meenemen. Pas op: aan het handvat hangen is gevaarlijk (de tas is vaak zwaarder dan het kind dus je kinderwagen kan omvallen) en het frame wordt niet ontwikkeld als boodschappenkar. Dus mocht een verkoper dit zeggen: wegwezen en naar een andere winkel ;)

Extra's zoals parasol, regenkap etc kan je bij elk merk los bijkopen.

mocht je nog vragen hebben hoor ik  het wel. Belangrijkste is ga testen, kijk wat je belangrijk vind en kijk naar jouw situatie. Dure kinderwagen is hip, stoer en prachtig, maar in sommige gevallen echt geen aanrader

x

Wij hebben destijds voor de Joolz Day Denim gekozen, vooral omdat ik het een ontzettend gave wagen vond en nog steeds vind. Ook vind ik t handig dat als t kindje eenmaal in t stoeltje zit je hem makkelijk aan tafel bij kan zetten omdat t stoeltje wat hoger is. We hebben ook nog wel naar andere  gekeken en meegelopen.  We vonden de wagen van maxicosi ook erg fijn maar omdat ik de Joolz mooier vond is die het geworden. Wij kregen er een voetenzak en luiertas bij.

Zelf heb ik nog de summerseat en de uv kap erbij gekocht in de zomer.

Terug
Bovenaan