Keuze Peter en Meter

Hier doen ze daar niet aan, dus hoef er ook niet over na te denken hahaha. Denk in een groot gedeelte van het land dat het niet gedaan wordt. Maar heel veel succes met kiezen. Altijd lastig om niemand voor zijn/haar hoofd te stoten.

Liefs Supertje

hoi, bij de familie van mijn vriend doen ze daar wel aan. En eigenlijk hebben we het er nog niet over gehad, omdat op dit moment de relatie met zijn ouders en broer niet heel erg geweldig loopt.

maar zal er inderdaad wel over gaan beginnen, want ik heb geen idee hoe we dat moeten gaan kiezen....

De reden is dat onze kinderen gedoopt worden, ik ben zelf niet gelovig maar het is de wens van mijn vriend en ik heb daar geen problemen. En iedereen in zijn familie heeft een peter en een meter.

liefs
nicole

Hoi,

Wij hebben wel al een peter en meter gekozen voor ons 2e kindje. We wilden het graag in de familie houden en hebben een broer van mijn gevraagd om peter te zijn (een van zijn andere broers is al peter van ons 1e kindje). En qua vrouwen is er niet veel in de familie, alleen heb ik 1 zus. Zij wordt weer meter, dat gaf ze zelf aan graag te willen, dus dat is mooi!

Gr Ingrid

Hoi,

Wij zijn met 6kids thuis, dus ik heb keus genoeg, wat voor mij belangrijk is aangezien mijn kinderen niet gedoopt zijn/worden is dat ze wat extra aandacht aan hun petekindje besteden, dus de verjaardagen vind ik belangrijk dat zeker de peetoom/tante er zijn en dat ze ze soms een keertje meenemen op een uitje.
Dit gebeurd ook en ook nemen ze vaker de andere kinderen mee, maar dat is wat voor mij een groot punt is, ik heb een broer die totaal niet van verplichtingen houd en zal hem dus niet vragen als peetoom!
Verder maakt het niet veel verschil als de kinderen niet gedoopt worden, het is gewoon leuk om speciale oom/tante te hebben zeg maar!

Gr MJ

Hoi,

Wij hebben nog niemand gekozen maar willen dit wel gaan doen.
Onze kleine wordt niet gedoopt omdat we allebei niet gelovig zijn. Maar ja je weet maar nooit wat er in de toekomst gebeurd en dan moet ons kindje natuurlijk wel een goed huis hebben.
Ik zelf heb 2 oudere zussen. de oudste heeft zelf 2 kids en zijn al peet oom en tante van andere kinderen en de andere zus heeft al 1 zoontje en is nu zwanger van de 2e.
Mijn schoonzus heeft 3 kids waar ze handen aan vol heeft. De oudste heeft PDD-nos waar ze hun handen vol aan hebben.
Dus ik heb echt nog geen idee wie we daar voor gaan vragen.
Ik heb 1 hele goeie vriendin (tevens collega) waar ik wel aan zit te denken maar ja, das wel weer ver 'weg' gelijk... Maar goed, ook wij hebben nog geen keuze gemaakt.

Liefs chantal

Terug
Bovenaan