Keuze: strippen of inleiding. Wat zouden jullie doen?

De vraag zegt het eigenlijk al.. Waar zouden jullie voor kiezen?

We mochten kiezen, strippen bij 41 weken of inleiding..
Ik zit in twijfel, vorige bevalling ook dmv inleiding. Nu staat er voor 4 april een strip afspraak gepland.. Dan 41 weken zwanger.
Ik dacht en vond het wel prettig, om het op zo'n natuurlijke manier te laten komen..

Alleen nu, 2x ziekenhuis op en neer ivm te hoge bloeddruk.. Mijn energie raakt op en nu twijfel ik, 'of toch inleiding'.. Morgen weer controle afspraak en zit er haast aan te denken om te switchen.. Ik weet het eigenlijk gewoon niet haha..

Waar zouden jullie voor kiezen.. ?

Ik vond de inleiding niet fijn. Enorme weeënstorm die nauwelijks op te vangen was. Aan aan die slangen, kon maar in 1 positie liggen en geen bewegingsvrijheid. Was eerste kindje dus geen vergelijkingsmateriaal maar het overviel me enorm
Bij de tweede kwam het vanzelf op gang en wat was dat een verademing. Eerste weeën onder de douche, daarna zittend of staand aan het bed. Zoveel fijner. Ik zou nu niet snel meer voor een inleiding kiezen als het niet medisch noodzakelijk is.
Maar die keuze is natuurlijk heel persoonlijk. Hopelijk dient je kindje zich gewoon vanzelf aan. 

Ik ben bij beide kinderen gestript, en dat werkte niet bij mij. Bij de eerste begon het spontaan en moest ik alsnog aan de weeenopwekkers omdat ik te moe was. Bij de tweede ben ik ingeleid omdat ik 42 weken was. Ik vond de tweede bevalling met een weeenstorm die een uur duurde (en toen was het meteen klaar want kind was eruit) veel prettiger (achteraf) dan het spontane heel lang bezig zijn. Was bij de tweede ook minder moe achteraf. Maargoed. Je moet echt kijken wat je zelf wil. Als je echt graag nu wil bevallen heb je kans dat strippen ook niks doet. En aan de andere kant, kan ook wel iets doen natuurlijk. Succes met je keuze!

Er is nog een optie: vliezen breken. Dan moet je wel aan een aantal voorwaarden voldoen, onder andere 2 cm ontsluiting. Ik zou het er eens met je verloskundige over hebben, of gyn als je in het ziekenhuis loopt.
Bij mijn derde zijn thuis de vliezen gebroken met 41.5. Daarna was de kleine er heel snel!!
Succes!

Bij mij ging het na het strippen heeeeel snel! Ik zou voor strippen gaan! Inleiden, weeen opwekkers, toch vaak een weeen storm wat niet echt prettig is!

Hoe willen ze inleiden? Ik kreeg eerst een ballontje, toen ging ik al gelijk naar 3 cm en kwamen daarna heeel rustig de weeën zelf op gang. Dus geen weeënstorm, heb er weinig last van gehad. Kreeg een inleiding door het strippen trouwens, had abnormaal veel bloedverlies en ze vonden bij ctg de hartslag erg hoog dus ze wilde het voor de zekerheid op gang brengen. 

laat je goed informeren en daarmee te keuze maken. Je kan ook vragen of ze even je ontsluiting willen checken en misschien begint die al wel te komen, beetje oprekken met strippen kan dan helpen.. Moeilijk he. Een ding is zeker de bevalling kan niet lang meer duren ❤️

Terug
Bovenaan