Keuze tweeling bevalling...

Hallo meiden,

Ik ben een a.s mama van een 1-eiige tweeling! Zeer trots en blij dat wij na lange tijd 2 wondertjes mogen krijgen. Ben bijna 28 weken. Maar ik heb een vraag, weet niet of iemand er ervaring mee heeft maar toch.....

Mijn zwangerschap verloopt helaas alles behalve soepel en alles wat je kan 'mankeren' mankeer ik maar goed.....met de kindjes gaat het gelukkig goed. Dat is ook wel spannend want ze hebben verhoogde kans op tts-syndroom tussen de 16-26 weken. Die ben ik nu voorbij en het gevaar neemt nu wel af, gelukkig. De reden dat deze zwangerschap elke 2 weken nauwlettend word gecontroleerd komt doordat onze kindjes in 1 vruchtzak zitten.

We hebben uiteraard al van de gyn te horen gekregen dat ik waarschijnlijk wel een week of 4 eerder zal gaan bevallen. Ik kan op de natuurlijke manier bevallen als kindje 1 met z'n hoofdje ingedaald ligt. Een keizersnede is natuurlijk ook een reële optie.

Wat ik wil vragen: weten jullie of je hier keuze in krijgt?
Of zal de gyn echt kijken naar de ligging van de kindjes en daar zijn keuze op baseren? Lijkt mij wel prettig als ik een keuze zou hebben.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Thanks! Liefs Lynn. (tweeling mama)

Ik ben zelf 4 maanden geleden bevallen van een twee-eiige tweeling. Het zou een keizersnee worden met 38 weken, omdat ze allebei in een stuit lagen en dus risicovol. 12 dagen voor de geplande dag, dachten ze er zelf anders over. Mijn vliezen braken en 2 uur later waren ze allebei al geboren.
Op het eind moest ik ook elke 2 weken op controle. De gyn keek wat voor de tweeling het beste was en zou n.a.v. beslissen wat er zou gebeuren. Bij de laatste controle zou de keizersnee gepland worden, maar de dag ervoor waren ze er al.
Ik weet niet hoe dat in Nederland gaat, aangezien ik in Turkije woon, maar ik neem dat ze kijken naar wat het beste voor de baby's is. Heb je het er al met je gyn over gehad? hij kent je situatie het beste.
Succes ermee!

Hallo esmeranda,

Bedankt voor je reactie!! Inmiddels weten we waar we aan toe zijn. Ik kan op de natuurlijke manier bevallen, ze liggen namelijk al weken allebei met hun hoofdjes naar beneden en ze gaan ook niet meer draaien. Althans dat ziet/zegt de gyn. Ik word met 37 weken sowieso ingeleid. Hopelijk melden ze zich niet eerder maar mijn gevoel zegt van wel. Nog maximaal 4-5 weken. Spannend hoor.

Mijn twins zitten in 1 vruchtzak waardoor deze zwangerschap al wat risicovoller was/is en daarom worden wij vanaf het begin al elke 2 weken gecontroleerd d.m.v een echo. Het gaat nu opschieten want eerlijk gezegd valt het me best zwaar allemaal. Ben nu bijna 32 weken.

Jij iig gefeliciteerd met je kindjes. Gaat alles goed?

gelukkig dat je nu weet waar je aan toe bent. met onze kleintjes gaat het erg goed gelukkig. ze groeien goed. het is echt leuk om te zien hoe ze zich allebei ontwikkelen. en het blijft echt een wonder om 2 van die wondertjes in 1 x te mogen krijgen.
succes met de laatste weken!

Ik heb een tweeling van bijna 4. 1 was erg klein en ik moest vanaf 32 weken 2x per week en vanaf week 34 4x per week voor een ctg omdat ze op de echo niet meer goed te zien was (te ver ingedaald). Met 35+2 zijn ze spontaan geboren op de natuurlijke manier. Ik heb een 2-eiige tweeling en had het risico dat de 2e dwars zou gaan liggen zodra de 1e geboren was. Ook mocht de bevalling niet te lang duren. Ik voelde weinig regelmatige weeen, maar die waren wel op de ctg te zien. Ik dacht dat kan nog wel dagen duren, maar de verloskundige zei dat ze er echt wel binnen 24 uur zouden zijn. De OK was wel standby maar gelukkig niet nodig. Ze waren er zelfs binnen 2 uur!
Ze kijken hoe de bevalling verloopt. Het komt wel voor dat de 1e gewoon geboren wordt en de 2e alsnog een keizersnee wordt. Heel veel succes met de laatste weekjes...

@ik wordt mama van nr 5: ik ben inmiddels al 4 maanden (zie datum geschreven/geplaatst bericht) geleden bevallen op de natuurlijke manier van een prachtige 1-eiige jongens tweeling.

Alles is prima verlopen en ze zijn geboren na een bevalling van ongeveer 11 uur. Ben ingeleid met 36+4 en ze wogen 3020 & 2790 gram. Keurig gewicht dus.

Liefs

Terug
Bovenaan