Keuze zorgverzekering

Ik ben op het moment aan het uitzoeken welke zorgverzekering ik het beste kan kiezen. Wij hopen rond 18 juli 2018 voor het eerst papa en mama te worden van een klein wondertje. Ik wil graag thuis bevallen. Wat is wijsheid: wel of niet een hoog eigen risico en wel of niet aanvullend verzekeren voor kraamzorg? Ik heb verder geen specifieke aanvullende verzekeringen nodig zoals tandarts etc. Wil natuurlijk het liefst niet te veel geld kwijt zijn, alles kost al zoveel.

Ben benieuwd naar jullie keuzes en de reden voor die keuze. Alvast bedankt!

Voor het vergelijken zou je op independer kunnen kijken.
ikzelf zit bij CZ en kan tot drie maanden voor de bevalling 
nog een extra verzekering afsluiten. Zodat ik dus niet nu al voor iets
betaal wat ik nog niet gebruik. 

Ik heb verder nier heel specifiek gekeken naar de prijs. 
En ik neem aan dat je evt een zorgverzekering altijd kan bellen als je informatie wil..

Hoi hoi, 
zit bij delta loyd, voordat ik zwanger raakte alle uit gezocht.
toevallig net weef gekeken...
wanneer je aanvullend start erbij neemt krijg je veel dingen extra vergoed.
.zoals zwangerschApscursus tot 200
zonder medische indicatie ziekenhuis vergoed
bipt onderzoek etc zonder medische IND.
Kraamzorg extra vergoed en lagere eigen risico
nog een aantal dingen die ik nu even niet weet.
Kost 13 euro meer maar je haalt het er echt uit zeker wanneer je bijv al een cursus wilt doen. 

Succes met zoeken.

Ik zou ook kijken voor fysio  vergoedingen. Het kan zijn dat je door de zwangerschap fysio nodig hebt of dat je na de bevalling fysio nodig hebt. Ik was voor de zwangerschap al aanvullend verzekerd en heb het echt nodig gehad.

Ik heb zilveren kruis gekozen met de 2 sterren extra verzekering.
KHeb het e.e.a. vergeleken en deze leek mij de beste optie. Heeft ook te maken met de collectiviteitskorting die ik er krijg.
Normaal kies ik het hoogste eigen risico maar heb er nu maar voor gekozen dit niet te doen omdat je natuurlijk best zorg nodig kan gaan hebben tijdens zeangerschap of erna.

Terug
Bovenaan