Kibbeling

Ik gaf geen gebakken vis, maar wel gewoon verse vis. Zoals makreel, zalm enz. En dit gaf ik vanaf een maand of 8. Gebakken vis gaf ik pas veel later, omdat het nogal vet is en ze daar diarree van kunnen krijgen.

Vis die goed gegaard is (dus geen rauwe) kan je prima geven. Ik zou persoonlijk geen gefrituurde vis geven zoals kibbeling. Dit is vet en zout. Ook altijd goed opletten met mogelijke graad die er in kunnen zitten. 
Mijn peuter van 3.5 eet sinds kort kibbeling mee. Mijn dreumes van 1 heeft laat een klein stukje op maar krijgt het niet als hele maaltijd. 

Hier gaf ik vanaf een maand of 8 mini stukjes kibbeling, maar dan alleen de binnenkant en niet de zoute korst. Maar dat waren gewoon mini knabbel stukjes naast de boterham, als extraatje.

Wij doen ook een paar stukjes en dan zonder korst. Doen we ook van kipnuggets als we een keer frietjes eten. Max 1 keer in de week, denk minder, een paar stukjes dus. Idd ivm zout en verzadigde vetten door het frituren. 

"Gewone" vis zoals zalm of witvis mag hij wel meer van. 

Bedankt voor alle antw. Als we bij visboer ( dichtsbijzijnde 15 min rijden) gaan eten toch maar broodje mee voor de kleine.

Terug
Bovenaan