quote: moon78 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-07-2007 15:59:30&apos

);
Dag meiden
Ik vroeg mij af of hier meiden aanwezig zijn die via een donor zwanger zijn geworden.
Waar zijn jullie geweest voor de behandeling, hoelang was de wachttijd en hoeveel heeft het je gekost?
Dit zijn een aantal vragen die ik heb, ik kan op internet er weinig over vinden of het is al gedateerd.
Ik hoop dat iemand me helpen kan,
vr gr sandra
Ik ben niet via donor zwanger geworden maar was het wel van plan, vorig jaar had ik eindelijk de knoop doorgehakt en besloten dat ik alleen kinderen zou gaan krijgen, na een aantal mislukte relaties waarvoor ik heel de tijd mijn droom om kinderen te krijgen apart voor had gezet en het hoge risico op een vervroegde overgang (zit in de familie)
Ik ben toen naar St. Geertgens in de Mortel gegaan met een verwijsbrief van mijn huisarts en daar ben ik super geholpen als alleenstaande moeder moet je wel een wat zwaardere procedure door dan bv een lesbisch paar of een onvruchtbaar stel (omdat je natuurlijk wel stevig in je schoenen moet staan)
Maar dat viel reuze mee, paar gesprekjes met psycholoog die heel aardig is en je hebt het al gehad! Ze gaan gewoon dan vragen naar de praktische dingen of je daar aan hebt gedacht enzo.
Ik zou een jaar / anderhalf jaar moeten wachten omdat stelletjes soms voorgingen (kunnen donors aangeven of ze het aan stelletjes willen geven of alleenstaande zeg maar) in de tussentijd kwam ik mijn huidige vriend tegen op internet omdat ie mij wilde helpen als donor (ook gewoon via de kliniek) je mag namelijk ook zelf een donor aanbrengen, het klikte alleen zo dat we dat plan opzij hebben geschoven omdat als je verliefd op elkaar bent dat niet werkt natuurlijk. We zouden kijken hoe alles zou lopen omdat we toch minimaal een jaar zouden hebben. Helaas / gelukkig werd ik na 3 maanden na inschrijving al opgeroepen dat ik in januari zou mogen beginnen!
Na een zwaar emotioneel gesprek met mijn vriend (want ja ging ik nu weer mijn dromen opschuiven?) had ik besloten onze relatie voor te laten gaan omdat het gewoon te goed voelde en dat ik dan na een half jaar verder zou zien, tussendoor zouden qua anti conceptie gewoon weinig doen, zou het gebeuren was het bedoeld en anders pech.
Ik bleek dus TIJDENS ons gesprek al zwanger te zijn en alle heisa was om niets, alhoewel ik wel blij was dat ik 200% voor mijn vriend had gekozen voordat ik wist dat ik zwanger was, was voor mij een ultiem bewijs van mijn houden van hem.
Kortom nu ben ik zwanger van mijn uuh donor / vriend
De kosten verschillen heel erg per kliniek trouwens, geloof dat de inschrijving iets van 600 euro kost en daar zit dan ook gebruik van de donorbank bij.
Als je zelf een donor aanbrengt kost dat geloof ik 300 euro per keer dat hij sperma inlevert (kan je meerdere rietjes van maken) dat word dan door hun bewerkt zodat je superzaad krijgt haha (ze halen de slechte eruit) en testen alles ook op aids of whatever, je kan ervoor kiezen om het meteen te gebruiken (geen garantie op ziektes natuurlijk) of een half jaar in quarantaine zetten.
Ik vind het via een kliniek wel duur maar zeker waard, alles is goed geregeld qua donorverklaringen (dus geen gezeik achteraf) veiliger (anders zijn het toch maar ontmoetingen met een vreemde man) ook qua ziektes dus! Je wilt geen kindje met aids of dergelijke op de wereld zetten. Proffesioneel en je word serieus genomen door andere mensen (omdat je het op de beste manier wilt doen en jezelf dusdanig hebt voorbereid) dat scheelt wel bij aan andere mensen je plan vertellen. Hoe zekerder jezelf bent des te makkelijker reageren mensen.
Ik zou zeggen bel ze gewoon eens op voor een gesprekje kan nooit geen kwaad!