Kids die niet willen eten in het buitenland hoe lossen jullie dit op?

Haai,

Eind juni gaan wij op vakantie naar Toscane. Mette is dan net een jaar oud. We gaan met mijn nicht en haar gezin en die had het over brood en aardappels  meenemen ed. Ik had eerst zoiets van jeetje stel je niet aan. Ze hebben daar toch ook supermarkten maar dat bleek dus helemaal zo gek nog niet. Haar kind heeft toen ie Mette's leeftijd had 2 weken niet gegeten. Met name het brood was een probleem. Het is daar hard en smaakt anders dus blijken ze het niet te eten. Nu denk ik erover om een broodbakmachine mee te nemen. Schijnt erg makkelijk te gaan dat brood bakken. Kan Mette in Nederland wennen aan de smaak en het daar eten.

Welke ervaringen hebben jullie hiermee en hebben jullie nog tips? Het avondeten maken we net als thuis vers en die potjes vriezen we in dus dat ie geen probleem.

gr.Ing

Je zou inderdaad voor de zekerheid wat extra potjes mee kunnen nemen.
Maar een broodbakmachine lijkt mij persoonlijk iets overdreven. Ik vind zodra we over de grens zijn het gewone brood ook nooit lekker maar stokbrood wel en die kun je zonder korstjes geven.
Verder lust ze misschien beschuit zou je daar een rol van mee kunnen nemen.
En als ze gewoon fruit groente ed eet zou het dan zo een ramp zijn een weekje geen brood.
Het blijft toch afwachten hoe het gaat. Je kunt niet op alles rekenen dan zou je volgens mij een vrachtwagen met zooi mee moeten nemen.
Evt als je met de caravan gaat zou je misschien in het vriesvakje een half broodje kunnen doen.
Maar het loopt vast wel los.
Kinderen kunnen zich snel aanpassen. Ben zelf als volwassene nog nooit met kleine kinderen in het uitenland geweest. mAar wat ik van vroeger weet toen me zusjes nog klein waren was dat er met eten ed eigelijk nooit ene probleem was.
En je kunt toch als ze echt geen brood eet een keertje pannenkoekjes bakken of wentelteefjes maken van het brood daar.
Ging er bij ons altijd in als koek.

Tja dat gevoel had ik dus ook.. Van het loopt wel los! Ik heb mijn nichtje zelfs nog uitgelachen met haar zak met aardappels en brood. Maargoed als je kids 2 weken lang niet eten en zeuren tja... Ik moet er wel bij zeggen dat Mette een koemelkallergie heeft en ik dus bv niet zomaar alles kan geven wat er daar te koop is. Ze reageert ook sterk op ander voedel zonder koemelk en als ze iets krijgt waar ze heftig op reageert dan ben je ook klaar en zit je nachten op met een kind met buikpijn. Ik ben dus wel voorzichtig geworden ook.

x ing

Hoi Ing,

In eerste instantie moest ik erg lachen, typisch hollands om van alles mee te nemen of vakantie.... Maar in Mette's geval zou ik zeker geen risico's nemen en door verkeerd eten met koemelk erin zit je met een huilend meisje dat pijn heeft.
Kun je anders geen afbakbroodjes meenemen? Die vacuumverpakte uit de supermarkt bijvoorbeeld.

groetjes Maris

Ik weet niet of het een oplossing is voor het eventuele broodprobleem, maar ik zat te denken dat je ook bambix mee kunt nemen. Als ze dan het brood weigert dan krijgt ze toch haar vezels en zo binnen. En dat neemt ook niet zoveel ruimte in.

Hai,

Bambix weigert ze te eten. Aantal keer geprobeerd maar mevrouw eet of drinkt het pertinent niet. Het is dan ook wel het type ZELF BEPALEN hoor...

lfs ing

Terug
Bovenaan