kids en een fobie..

Hallo, ik ben benieuwd of er nog meer moeders zijn die last van een fobie of iets hebben.. Ik bloos heel snel en ben heel gespannen als er mensen om me heen zijn, soort socale fobie. Dit vind ik heel vervelend : ik hoop niet dat mijn dochtertje er later iets van gaat merken den dat zij het ook krijgt. (Ze is nu 3 maanden)
 
Hoi anoniem,
Een fobie wil ik het niet noemen, maar ik ben erg bang in het water, dus we proberen mijn dochter wel goed aan water te laten wennen door flink te spetteren in bad en af en toe te gaan zwemmen.
Ook heb ik behoorlijke hoogtevrees en ben ik bang om te vallen, waar ik bv erg veel last van heb op de fiets, sinds een paar weken oefen ik nu met mijn dochter op de fiets, maar ik vind het nog doodeng, ik hoop dat ik er iets meer handigheid in krijg!
Verder heb ik niet echt vrienden, waardoor ik me dus ook wel eens zorgen maak over de sociale contacten die mijn dochtertje zeker nodig heeft, nu ga ik 2 keer per week sporten en neem haar dan mee naar de opvang daar,als we ergens zijn doet mijn dochter soms zo schattig dat ik wel even contact maak met anderen en ze zal straks naar de peuterspeelzaal gaan, dus dan word ik verplicht om contact te maken met andere moeders
Ik denk dat je zeker zal moeten proberen te voorkomen dat jij je 'ding' overbrengt op je dochter, dus probeer je toch onder de mensen te begeven, het zal in de loop der tijd ook wel vanzelf gaan, je MOET natuurlijk bv naar het cb en later naar school, dus dan word je wel verplicht tot contact met anderen
Probeer er een niet te groot probleem van te maken, maar werk aan jezelf om dit probleem minder te maken, of zelfs te overwinnen
Succes
 
Herkenbaar probleem. Ik heb niet een echt duidelijke fobie, maar ben gewoon wat verlegen. Nieuwe contacten leggen vind ik ook moeilijk. Ik ben nu een thuisblijf moeder en dan zit je soms echt wel eens op een eiland.
Ik heb wel het voornemen hier iets aan te doen, maar dat is dus in opbouw.
Mijn energiepeil is nog niet zo geweldig na de bevalling en dan is het wel eens lastig om echt dingen te ondernemen. Ik moet mezelf echt wel eens onderhanden nemen.

Ik denk wel dat je kindje er uiteindelijk iets van merkt (denk wel pas op wat oudere leeftijd), het is natuurlijk gekkigheid om dit verborgen te houden. Juist als je erg krampachtig probeert het te voorkomen, gaat het misschien juist mis.
Het kind heeft zijn/haar eigen karakter en het ene kind zal het wel overnemen (of er gewoon aanleg voor hebben?) en het andere kind niet.
Als je het echt niet wil, zou ik wel hulp zoeken, misshien dat een psycholoog of zo hulp heeft?
 
ik heb een heel erg spinnenfobie.
Ik griezel al als ik ze op tv of op een foto zie, brrrrr
Ik zal ook proberen het niet op mijn dochtertje over te brengen. Zal moeilijk zijn, want als er eentje binnen is dan "shake" ik helemaal.
 
Hoi Anoniem met de spinnenfobie!Ik hou er ook niet van en roep het liefst de buurman ofzo als ik een spin in huis heb. Maar ik heb nu een ge-wel-dig ding, heet de bug-away. Kun je op internet bestellen. Ik durf nu zelf de spinnen weg te halen ermee, want je kunt het op een veilige afstand van ongeveer een meter doen. Ik vind het een superding. Ik heb nu mijn tweede al, mijn eerste is gesloopt door mijn dochtertje, dus gauw een nieuwe besteld. Misschien heb je er wat aan. Groetjes, Maartje
 
Terug
Bovenaan