Hoi anoniem,
Een fobie wil ik het niet noemen, maar ik ben erg bang in het water, dus we proberen mijn dochter wel goed aan water te laten wennen door flink te spetteren in bad en af en toe te gaan zwemmen.
Ook heb ik behoorlijke hoogtevrees en ben ik bang om te vallen, waar ik bv erg veel last van heb op de fiets, sinds een paar weken oefen ik nu met mijn dochter op de fiets, maar ik vind het nog doodeng, ik hoop dat ik er iets meer handigheid in krijg!
Verder heb ik niet echt vrienden, waardoor ik me dus ook wel eens zorgen maak over de sociale contacten die mijn dochtertje zeker nodig heeft, nu ga ik 2 keer per week sporten en neem haar dan mee naar de opvang daar,als we ergens zijn doet mijn dochter soms zo schattig dat ik wel even contact maak met anderen en ze zal straks naar de peuterspeelzaal gaan, dus dan word ik verplicht om contact te maken met andere moeders
Ik denk dat je zeker zal moeten proberen te voorkomen dat jij je 'ding' overbrengt op je dochter, dus probeer je toch onder de mensen te begeven, het zal in de loop der tijd ook wel vanzelf gaan, je MOET natuurlijk bv naar het cb en later naar school, dus dan word je wel verplicht tot contact met anderen
Probeer er een niet te groot probleem van te maken, maar werk aan jezelf om dit probleem minder te maken, of zelfs te overwinnen
Succes