kids laten inenten tegen de mg.

hoi meiden,

morgen zijn de kleintjes aan de beurt om te laten inenten.
ik ben er nog steeds niet uit!!!!
vind het eng om hen te laten inenten, iedereen vind dat je het moet doen, maar ik twijfel er heel erg aan.
ik heb een tweeling die vandaag 2 is geworden en een zoon van 5, de tweeling wordt wel ingeent maar mijn zoon van 5 niet.
wat is jullie mening?
wel of niet inenten?

groetjes esther

Hoi Esther!

Allereerste gefeliciteerd met je tweeling!
Ik heb voor beide kids een oproep gehad, maar wij laten ze niet vaccineren. Ze zijn zelden ziek en als ze daadwerkelijk H1N1 krijgen dan denk ik dat ze die zonder veel problemen door komen. Daarbij is het niet zeker dat als je de 2 vaccinaties krijgt, je de griep niet zal krijgen. De vaccinaties bieden geen volledige bescherming. En het onderzoek van WHO is in december pas afgerond. Ik vind het nu nog te vroeg om te vaccineren.

Als het vaccin straks voor ons ook nog beschikbaar is, dan ga ik 'm zelf ook niet halen.

Oh, komt trouwens nog bij dat de GGD en huisartsen andere merken van het vaccin hebben en deze dus niet gecombineerd mogen worden. Waarom niet?? En waarom krijgt niet iedereen hetzelfde??

Kortom, veel te veel vraagtekens voor ons.

Hier een moeder die wel haar kinderen laat inenten! Mijn jongste is 1 en mijn 2 oudsten 3.
Mijn mening is dat de media er een circus van maakt en allemaal onjuiste informatie naar buiten brengt. Vaak wordt er al wat geschreeuwd voordat dingen zijn bewezen.
het is een bestaand vaccin (bestaat al jaren) waar enkel die stoffen voor de mexicaanse griep zijn toegevoegd. Deze stoffen zijn inderdaad niet jaren getest. Maar dit geldt voor elke jaarlijkse griepprik!
Kortom als je ook meedoet aan de rijksvaccinatie dan heb je net zoveel kans dat er rare bijwerkingen zijn.

Hier ook een moeder die haar dochter laat inenten. Mijn dochter is bijna 10 maanden en ik laat haar zeker inenten kom de laatste tijd regelmatig met haar in het ziekenhuis en wil gewoon niet dat ze het krijgt, want 2 weken geleden is ze opgenomen geweest voor wat anders, maar op haar afdeling lag ook een kindje die het had nou ik kan je zeggen die zag er echt beroerd uit en ik wil ds niet dat mijn dochter er straks zo bijligt. Veel mensen in mijn omgeving hebben hem al gehaald zelfs 3 zwangerenvriendinnen en die hebben alleen last van een stijve arm gehad.

ook ik laat ons zoontje enten.
Vind ook dat er zoveel onzin verhalen rond gaan ik ken dus ook iemand die t had en dat was erg eng!!
Maar goed iedereen moet zn eigen gevoel volgen maar ik zal t mezelf nooit vergeven als hij t zal krijgen en er nog erger dingen achter weg komen.
Ze bieden je t niet voor niks aan.
Ik heb veel aan de site grieppandemie gehad.
Succes met je keuze en volg je hard.
Gr mama 2

Terug
Bovenaan